9 činjenica koje morate znati o melatoninu

Melatonin spring image

Otkrijte 9 najvažnijih činjenica o melatoninu, hormonu sna.

Danas kada svaka 4. osoba pati od nekog oblika nesanice, postavlja se najvažnije pitanje – što je uzrok tome? Odgovor se krije u melatoninu, neurohormonu kojeg izlučuje žlijezda epifiza u našem mozgu, a koji je iznimno osjetljiv na sveprisutne elemente modernog života u 21. stoljeću – svakodnevni stres, tehnologiju, stil života.

9 najvažnijih činjenica o melatoninu

1. Melatonin je hormon koji „smiruje“ sve funkcije u organizmu. Njegova je glavna uloga da signalizira tijelu koje je doba dana (da li je vrijeme za spavanje), čime regulira unutarnji sat organizma. 

2. Plava svjetlost je veliki neprijatelj melatonina. Istraživanja su pokazala kako plava svjetlost koju emitiraju zasloni TV-a, računala, tableta i mobitela, smanjuje lučenje melatonina što usnivanje čini težim. 

3. Na razinu melatonina utječe i jačina svjetlosti. Receptori u mozgu osjetljivi na svjetlost onemogućavaju lučenje melatonina. Iz toga razloga slijepi ljudi često moraju uzimati dodatke prehrani s melatoninom kako bi regulirali njegovu razinu u organizmu. 

4. Hormon stresa kortizol blokira lučenje melatonina. Naime, prirodno je da se lučenje kortizola prije odlaska na spavanje smanjuje, no zbog povećanih razina stresa, razine kortizola ostaju visoke i navečer, što onemogućava lučenje melatonina. Zato povećana razina stresa često uzrokuje poteškoće sa spavanjem.

5. Razina melatonina smanjuje se s godinama, pa je i to jedan od razloga zašto učestalost nesanice raste s godinama te stariji ljudi prirodno manje spavaju. 

6. Razina melatonina počinje se povećavati negdje oko 2 sata prije odlaska na spavanje. Zato je važno pridržavati se rasporeda i uvijek odlaziti u isto vrijeme na spavanje, kako bi osigurali pravilno lučenje melatonina. 

7. Melatonin posjeduje i snažna antioksidativna svojstva te time štiti stanice od oštećenja uzrokovanog slobodnim radikalima. 

8. Melatonin ima ulogu i u reguliranju ženskog menstrualnog ciklusa. Odgovoran je za regulaciju hormona koji utječu na početak, frekvenciju i trajanje menstualnog cilusa, kao i na nastup menopauze kasnije u životu. 

9. Određena istraživanja pokazuju kako melatonin može pomoći djeci s poteškoćama poput ADHD te autizma. 

Powered by: Spring Relax & Sleep

 Prati nas na Viber Public Chatu!