Antidepresivi pogoduju razvoju katarakte

Tablete

Određeni antidepresivi su povezani s povećanom šansom za razvoj katarakte. Potvrdila je to studija znanstvenika sa Sveučilišta British Columbia.

kIstraživanje temeljeno na podacima 200 tisuća stanovnika Quebeca je otkrilo statističku vezu između katarakte i lijekova pod nazivom selektivni inhibitori ponovne pohrane serotonina, kao i ostalih specifičnih lijekova iz te grupacije.

Objavljena u online izdanju časopisa Ophthalmology, studija ne dokazuje, već samo otkriva povezanost između upotrebe selektivnih inhibitora ponovne pohrane serotonina i razvoja katarakte. Stoga stručnjaci napominju kako će ovo otkriće potvrditi tek daljnja istraživanja. Naime, istraživanjem nije bilo uključeno pušenje, koje predstavlja jedan od rizika za razvoj katarakte.

Ova studija je prva uspostavila vezu između ove vrste lijekova i katarakte kod ljudi. Prethodno je istraživanje na životinjama pokazalo da selektivni inhibitori ponovne pohrane serotonina mogu povećati vjerojatnost za razvoj stanja.

"Kad pogledate omjer dobrobiti i štetnih učinaka ovih lijekova, korist liječenja depresije je još uvijek važnija od rizika za razvoj katarakte. Ona se može liječiti i relativno je benigna", kazao je dr. Mahyar Etminan iz Centra za kliničku epidemiologiju iz Vancouvera.

Istraživači su otkrili da su pacijenti koji su uzimali selektivni inhibitori ponovne pohrane serotonina imali 15 posto veću šansu za dijagnosticiranje katarakte ili operacije iste.

kkStupanj rizika među specifičnim i različitim vrstama selektivnih inhibitora ponovne pohrane serotonina je znatno varirao. Uzimanje fluvoksamina (Luvox) vodilo je do 51 posto višeg rizika za operaciju katarakte, dok je venlafaksin (Effexor) nosio 34 posto viši rizik. Veza između operacije katarakte i lijekova nije otkrivena kod osoba koje su uzimale fluoksetin (Prozac), citalopram (Celexa) i sertralin (Zoloft).

"Iako su ovi rezultati iznenađujući, i mogu služiti kao informacija psihijatrima kod propisivanja antidepresiva, otkriće ne bi trebalo biti razlog za paniku među pacijentima koji uzimaju ove lijekove, poručuju stručnjaci.

 
K. R.

 Prati nas na Viber Public Chatu!