Gastroenterolog savjetuje kako da pazite na probavu: Što jesti, a što izbjegavati

gastroenterolog

Konzumacijom zelene salate, luka, prokulica, banane, graška i graha pomoći ćete svojim crijevima da ostanu zdrava.

Dr. Kenneth Brown, za mindbodygreen.com navodi kako rad crijeva utječe na brojne dijelove tijela te tako utječu i na imunitet kao i na mentalno zdravlje, no najčešći simptomi na temelju kojih ljudi zaključuju da imaju probleme s crijevima, tvrdi liječnik, zatvor je te bol u trbuhu, nadutost te proljev. 

Kako bi izbjegli sve navedeno, gastroenterolog savjetuje kako svoja crijeva održati zdravima. 

1. Neka vam prehrana bude lijek

Sve što pojedete direktno utječe na zdravlje tijela te liječnik preporuča čitanje etikete na proizvodima te konzumaciju hrane koja je što prirodnija. Osim toga, za zdravlje crijeva trebali bi konzumirati više zelenog povrća te voća koje poboljšava rad crijeva poput banana

2. Jedite odgovarajuća vlakna

Vlakna su dobra ukoliko se borite sa zatvorom, no liječnik navodi da je i pritom bitno razlikovati dvije vrste vlakana, ona topiva i netopiva. 

Topiva vlakna usporavaju probavu te se nalaze u žitaricama, grahu, grašku, lanu, bobičastom voću te jabukama. 

S druge strane, netopiva vlakna nalaze se u orasima, cjelovitim žitaricama, sjemenkama i riži. 

Također, potrebno je obratiti pažnju na topiva vlakna koja se dodaju procesuiranoj hrani, a zamjena su za šećer. Tu spadaju dekstroza, sorbitol i limunska kiselina koji uzrokuju nadutost i plinove, napominje liječnik.  

3.Odaberite povrće s flavonoidom 

Flavonoidi povrću daju boju, a jako su korisni i za probavu jer djeluju kao antioksidansi, a najveća koncentracija flavonoida nalazi se u zelenoj salati, luku, prokulicama, slatkom krumpiru, kvinoji te paprici baburi

Prepoznajte simptome nepravilnog rada crijeva i otkrijte kako ojačati organizam

4. Upravljajte stresom radije nego da on upravlja vama

Stres negativno utječe na probavu jer uzrokuje stezanje crijeva te povećava koncentraciju želučane kiseline zbog koje nastaju probavne smetnje. 

Ako ne vježbate redovno, preporučam pronalazak aktivnosti koju možete obaviti tri puta tjedno koja će smanjiti napetost tijela te otpustiti endorfine koji će poboljšati raspoloženje, smatra liječnik. 

5. Spavajte osam sati dnevno

Ako vas od osmosatnog sna odvaja pretrpan raspored, liječnik preporuča izbacivanje nekih manje bitnih dnevnih zadataka kako bi stvorili više vremena za san. 

Ne samo da će olakšati simptome, dovoljno sna poboljšat će i imunološki sustav koji će biti uspješniji u borbi protiv infekcija. 

6. Izbjegavajte umjetna sladila

Umjetna sladila iznimno su štetna za zdravlje probave jer mogu izazvati proljev. 
To nastaje zbog nemogućnosti tijela da probavi sladila.

Fekalnom transplantacijom sve se češće liječe ozbiljna upalna stanja crijeva

7. Pametnije ispijajte alkohol

Povremena konzumacija alkohola dobra je za probavni sustav, no prekomjerno ispijanje izazvat će žgaravicu i upale te će povećati rizik za karcinom tankog crijeva te poremećenu crijevnu propusnost. 

Osim što uzrokuje probleme, alkohol pogoršava simptome sindroma iritabilnog crijeva te prouzrokuje proljev i zatvor, kazao je liječnik.  

8. Pregledajte se

Konstantna žgaravica, proljev ili zatvor znaci su da vam probavni sustav želi nešto poručiti. 

"Što duže odlažete posjet gastroenterologu, simptomi će postati opasniji i bit će ih teže liječiti", kazao je liječnik.  

M.V.

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!