Kako se nositi s tugom nakon gubitka - 4 stanja kroz koje morate proći

tuga

Ignoriranje vlastitih potreba i emocija često se događa osobama koje se bore sa tugom zbog gubitka drage osobe, bilo zbog smrti ili prekida odnosa koji je ispunjavao srećom.

Osim pomoći prijatelja, možete si pomoći i sami. Koliko ćete dugo tugovati, ovisi o vama. Kod nekih proces žalovanja nastupa odmah, a kod nekog drugog nakon određenog vremena.

Tuga ne ukljućuje samo suze, već bijes, nemir, paniku, strah i iscrpljenost...

Svaka osoba na sebi svojstven način prolazi kroz žalovanje

Dr. William Worden, autor knjige "Savjetovanje i terapija u tugovanju", koju nazivaju Biblijom za one koji prolaze gubitak i proces tugovanja, donosi četiri zadatka koje je potrebno ispuniti tijekom žalovanja kako bi tuga što prije nestala.

1. Prihvaćanje realnosti: Prihvaćanje realnosti - dostiže se prihvaćanjem gubitka. Svaku smrt, očekivan i neočekivan gubitak, prati nijekanje. Gubitak je potrebno prihvatiti ne samo razumom, nego i "srcem", a za to je potrebno vrijeme.

Raspad prijateljstva

2. Rad na žalovanju: Izbjegavanje tugovanja i potiskivanje boli, može voditi produljenom tugovanja (Parkes 1972.). Okolina može slati poruke koje otežavaju ili odvlače osobu od prorade i razrješenja žalosti, čime se proces skraćuje. Izbjegavanje prorade žalosti vodi u bolest (depresiju), a može voditi i u ovisnosti.

3. Prilagodba sredini: Nakon gubitka za nas značajne osobe kao i nakon rastave, ništa više nije kao prije u obitelji - mijenja se struktura porodice i međusobni odnosi. Moramo se prilagoditi i novoj ulozi koju prati i prilagodba vlastitom doživljavanju sebe. Naš se identitet mijenja nakon razrješavanja procesa tugovanja i/ili prolaženja kroz proces prijelaza. Osim prilagođavanja novoj ulozi, što je u nekih osoba praćeno velikim poteškoćama, moramo se prilagoditi i vanjskom svijetu. Ipak, moramo biti svjesni da svaki gubitak donosi i dobitak, kojeg u prvi mah ne moramo biti svjesni.

Kako pomoći najbližima? Izbjegavajte fraze koje narušavaju povjerenje

4. Uključivanje u život: Ovo se ne može dovoljno često naglašavati. Ne možete se kretati naprijed dok za sobom vučete teret prošlosti. Ovo nije lako, ali tuga zbog gubitaka i odluka koje ste donijeli ni u čemu vam ne pomaže. Ne trebate zaboraviti. Rupa u vašem srcu zbog nekih stvari nikad neće nestati, ali prisjetite se kako zaslužujete biti sretni i kako je vrijeme da izgradite novi život.

A. A.

Foto: Shutterstock

 

 Prati nas na Viber Public Chatu!