Kako spriječiti naprezanje očiju?

naocale

Naprezanje očiju je česta pojava smetnji koje se javljaju kada puno vremena provodimo za računalom ili ako dugo izvodimo određeni vizualni zadatak.

Naprezanje očiju uzrokuje glavobolje i smetnje oko očiju, a ovi simptomi obično nisu prisutni ujutro kada se ustanete iz kreveta. Najčešće osobe koje se žale na ovakve tegobe puno čitaju, provode mnoge sate za računalom, neprestano gledaju televiziju ili njihov posao zahtjeva fokusiranje na neki predmet neposredno ispred lica.

Mogući uzroci naprezanja očiju: 

naočaleSlabo osvjetljenje - Ako radite u prostoriji koja nije adekvatno osvijetljena, pogotovo ako manipulirate predmetom koji se nalazi pred vašim licem, mišići oka će se više naprezati i brže umoriti.

Škiljenje - Često škiljimo ako nam u lice tuče sunčeva svjetlost ili ako se ona reflektira prema nama sa površina na koje pada.

Problemi s vidom – Možda se naprežete jer trebate naočale ili leće.

Kontrast – Kontrast je razlika u svjetlini predmeta kojeg promatrate i njegove neposredne okoline. Primjerice, radite za računalom a iza njega je svjetla površina, poput prozora ili osvijetljenog zida.

Simptomi naprezanja očiju uključuju glavobolje, bol u očima, crvene i suzne oči, sušenje očiju, osjećaj grebanja ili nelagode, bol u vjeđama, na čelu i oko obrva, zamućen vid, bol u leđima i vratu, grčenje mišića oko očiju, pa čak i tikove vjeđa.

Što možete sami poduzeti:

1. Udaljite računalo tako da vam nije jako blizu licu. Namjestite ga tako da ekran gledate u razini lagano ispod one vaših očiju. Ovaj korak pomaže suhim očima jer kada gledate prema dolje, veći dio oka je pokriven vjeđom, te tako lubriciran.

radno mjesto2. Često odmarajte oči. Svakih sat vremena opustite mišiće očiju i zatvorite ih. Također, probajte nekoliko sekundi živo treptati i stiskati oči kako bi potaknuli cirkulaciju.

3. Svakih sat vremena promijenite fokus očiju. Ako radite za računalom, minutu gledajte kroz prozor u daljinu. Fokusirajte mišiće na nešto udaljeno. Ako zaboravite na tu mišićnu skupinu, ona će se ulijeniti.

4. Nosite sunčane naočale, pa čak i za vrijeme zime. Često zaboravimo da snijeg reflektira sunčevu svjetlost jednako kao i voda.

5. Kada čitate ili crtate, držite knjigu ili drugi predmet 30 do 40 centimetara udaljenim od vaših očiju. Osigurajte prikladno, blago svjetlo koje neće biti ni preslabo, ni prejako.

6. Kada gledate televiziju, prostorija bi trebala biti 50 posto mračnija od ekrana. Ne gledajte ju u mraku, jer je kontrast između ekrana i mraka prevelik.

7. Nemojte sjesti neposredno pred televizor. Pravilna udaljenost od mjesta na kojem sjedite bi trebala biti pet dijagonala ekrana.

K. Horvat

 Prati nas na Viber Public Chatu!