Kardiolog savjetuje kako ove godine očuvati zdravlje srca

Shutterstock 686865331

Primijenite savjete!

Prevencija srčanožilnih bolesti temelji se na snažnoj volji da se promijeni način života iz sesilnog (sjedećeg), u aktivni te da se puna pažnja posveti načinu prehrane, iako su to suhoparni podaci ipak oni su posljedica rada brojnih znanstvenika i rezultirali su u preporukama Europskog kardiološkog društva. 

Što otkucaji srca govore o vašem zdravlju

Nova godina kao svaki novi početak idealna je prilika da donesemo neke važne odluke koje mogu utjecati na to koliko dugo i kojom kvalitetom ćemo živjeti stoga treba pažljivo pročitati navedene savjete i pokušati ih primijeniti u vlastitom životu.

1. Fizička aktivnost - preporuka minimalno 150 minuta tjedno (5x30 minuta) aerobnog vježbanja umjerenog intenziteta (hodanje brzinom do 6 km na sat ili bicikl do 15 km/h) ili 75 minuta tjedno (5 puta 15 minuta) intenzivnog aerobnog vježbanja (trčanje 7km /h i više bicikl više od 15km/h, plivanje), ako postoji dobra kondicija dužina vježbanja se može udvostručiti na 300 minuta ( 5x60 minuta) umjerenog intenziteta ili 150 minuta (5x30minuta) visokog intenziteta.

Sindrom slomljenog srca stvarno postoji: Od njega su umrle neke poznate osobe

2. Prestanak pušenja - uložiti sve snage da uz pomoć vlastite volje, uz podršku medicinskog osoblja i obitelji dođe do prestanka pušenja iako to uključivalo i neka pomoćna sredstva poput nikotinskih nadomjestaka (žvakaće gume, flasteri).

3. Prehrana - smanjiti unos zasićenih masti (masti životinjskog porijekla) na otprilike 10% ukupnog unosa energije, ukloniti trans-nezasićene masti iz prehrane (čipsevi, margarini i sl.), maksimalno smanjiti unos zašećerenih pića, dozvoljen je unos do 5 g dodane soli na dan, unositi do 45 g vlakana iz integralnih žitarica, unositi barem 200 g voća i barem 200 grama povrća na dan, ribu jesti barem 1-2 x tjedno, jesti do 30 g orašastih plodova na dan, dozvoljeno je do 2 dcl vina na dan za muškarce i 1 dcl vina na dan za žene.

4. Redukcija tjelesne težine – težiti prema indeksu tjelesne mase od 25 kg/m2, smanjiti opseg struka ispod 102 cm za muškarce i 88 cm za žene

5. Liječenje postojećih bolesti - povišeni tlak, šećerna bolest

Tko ima najveći rizik od srčanog udara, spontanog pobačaja ili raka?

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!