Liječenje psorijaze povećava rizik od zloćudnih tumora?

psorijaza-1

Tretmani liječenja psorijaze kože mogu povećati rizik od oboljenja od malignih tumora. Pokazala je to studija objavljena u časopisu Journal of the American Academy of Dermatology.

Prema riječima autora studije, doktora Jeffrey M. Weinberga, većina današnjih tretmana za liječenje psorijaze može uzrokovati neke vrste karcinoma i melanoma.

Pacijenti s blagim i težim oblikom psorijaze trebaju dugotrajnu sistematsku terapiju kako bi ublažili simptome ove kožne bolesti. Šanse za oboljenje od karcinoma i melanoma u uskoj su vezi s tim tretmanima.

psorijazaZa liječenje psorijaze često se koristi UVB-svjetlo (valne duljine 311 do 315 nm) i UVA-svjetlo zajedno s psoralenima u obliku fotokemoterapije (PUVA). Kod teških oblika psorijaze primjenjuje se sustavna terapija. Najčešće se primjenjuju derivati vitamina A (retinoidi), zatim citostatik metotreksat u niskim dozama i imunosupresiv ciklosporin.

I nove biološki načini liječenja psorijaze, primjerice primjena alefacepta, alefacepta, infliksimaba, adalimumaba ili etanercepta) dovode se u vezu s rizikom od oboljenja od raka.

Prema rezultatima istraživanja, terapijsko liječenje psorijaze povezano je s kancerogenim oboljenjima na sljedeći način:

  • dugotrajno liječenje PUVA metodom uzrokuje povećan rizik od kožnog tumora i malignih oboljenja
  • terapije ciklosporinom i metotrekstatom mogu uzrokovati kroničnu limfocitnu leukemiju
  • iako biološki načini liječenja psorijaze nisu direktno povezani s pojavom tumora studije tvrde da čimbenik tumorske nekroze, koji je sadržan u biološkim lijekovima, može uzrokovati povećan rizik od oboljenja od raka kože

Ipak, potrebna su daljnja istraživanja koja bi potvrdila povezanost ovih tretmana sa karcinomima.

U svakom slučaju, potrebno je dobro proučiti povijest vlastite i obiteljske bolesti i napraviti krvne testove i hematološke pretrage prije početka liječenja psorijaze, bilo tradicionalnim, bilo biološkim lijekovima.

M. Popović



 Prati nas na Viber Public Chatu!