Loše navike za srce

par, veza, kauc

Malenim promjenama možete preokrenuti tijek srčanih bolesti te sniziti svoj rizik od ozbiljnijih tegoba. Saznajte kako!

Bolesti srca predstavljaju najčešće oboljenje Hrvata koje rezultira smrću! Poražavajući su to rezultati, s obzirom na dostupnost informacija o zdravlju krvožilnog sustava te dostupnosti zdravih namirnica kojima smo u Hrvatskoj okruženi. Znate li kako vaše navike utječu na zdravlje vašeg srca?

Malenim promjenama možete preokrenuti tijek srčanih bolesti te sniziti svoj rizik od ozbiljnijih tegoba.

Loša navika br. 1: Pijete zašećerene gazirane sokove

Sokovi krcati šećerima mogu povisiti razinu triglicerica. Dodatne kalorije koje unosite sigurno će ostaviti trag na vašem struku, a abdominalno ili visceralno salo povisuje rizik od bolesti srca. Ono predstavlja dubinski sloj masnoće koje prekriva unutarnje organe i razlikuje se od potkožne masti koja leži ispod kože i koju možemo obuhvatiti prstima. Visceralna masnoća će stvoriti previše slobodnih masnih kiselina u krvi koje će doputovati do jetre, gdje će oslabjeti njeno funkcioniranje i povećati rizik dijabetesa. S druge strane, trigliceridi će povećati rizik razvijanja srčanih bolesti.

Koje je rješenje? Kad osjetite žeđ (ali i prije, jer žeđ je signal da ste već dehidrirali), pijte vodu ili nezaslađeni čaj. Za osvježenje i razbuđivanje u vodu nakapajte malo limuna ili limete.

Loša navika br. 2: Jedete "bijele namirnice"

Nutricionisti savjetuju izbjegavanje bijelog šećera, bijelog brašna, bijelog kruha, bijele tjestenine i ostalih proizvoda dobivenih od ovih namirnica. Radije odaberite integralno brašno, smeđu rižu, prirodna sladila poput stevije itd. 10 dana dijete sa smeđom rižom http://www.ordinacija.hr/zdravi-tanjur/dijete/10-dana-dijete-sa-smedom-rizom/

Loša navika br.3: Jedete previše mesa

Trigliceridi predstavljaju masnoću u krvi, a namirnice bogate zasićenim mastima, poput crvenog mesa, povisuju razinu ovih masnoća. Isto ide za maslac i sir. Umjesto crvenog mesa konzumirajte bezmasno bijelo meso poput puretine i piletine. Jednako tako, povećajte unos svježeg voća i povrća kako biste tijelu osigurali antioksidanse koji štite od upala i bolesti.

Loša navika br. 4: Jedete samo prženu ribu

Prženje predstavlja najgori način pripremanja hrane zbog količine ulja u kojem se ona termički obrađuje. Iako postoje iznimke, najzdraviji način je jesti sirove namirnice, a slijede parenje, kuhanje "na lešo", pečenje na grillu, dok je prženje na posljednjem mjestu.

Riba je namirnica koja je bogata zdravim masnoćama – omega-3 masnim kiselinama, no od njih nećete dobiti ništa korisnoga ako ribu prepržite u ulju. Umjesto toga, ribu kuhajte ili pecite na grillu.

Loša navika br. 5: Preskačete obroke

Što zbog prenatrpanog radnog dana, što zbog zaborava, što zbog lijenosti, zaboravljamo kako je svaki obrok i međuobrok tijekom dana važan. Ako preskočite doručak i ništa ne jedete do ručka ili, pak, doručkujete, a ništa ne jedete dok ne stignete kući s posla, svom tijelu ne činite nikakvu uslugu. Upravo suprotno! Metabolizam se usporava jer tijelo ne prima hranu i priprema se na dugoročniju oskudicu na način da usporava procese u tijelu. Svi koji se nadaju mršavljenju gadno će se razočarati.

Također, kada nakon pola dana gladovanja konačno sjednete za stol, šanse su da ćete konzumirati previše hrane odjednom i nećete stati na vrijeme. Rezultat će biti bolovi u trbuhu, previše konzumiranih kalorija i nakupljanje viscelarne masnoće, štetne za krvožilno zdravlje.

Loša navika br. 6: Ne krećete se

Sjedilački način života jedan je od glavnijih krivaca za visoku stopu bolesti srca, rame uz rame pušenju! Manjak tjelesne aktivnosti utječe na oblik tijela, tjelesno i mentalno zdravlje. Stručnjaci ističu kako je za osiguravanje zdravlja potrebno samo malo: 30 minuta bilo kakve tjelesne aktivnosti dnevno. To ne mora nužno uključivati trčanje ili znojenje u teretani - dovoljno je poći u šetnju, baviti se vrtlarstvom ili igrati se s djecom. Budite aktivni!

K. Pužar

 Prati nas na Viber Public Chatu!