Meditacija oslobađa od boli

meditacija joga

Većini se pacijenata s kroničnim bolovima u određenom trenutku liječenja kaže kako će morati naučiti živjeti s boli. Meditacija je izvrstan način kako si olakšati bolove.

Tehnike opuštanja koje uključuju pravilno disanje ili mantre koje služe za smirenje uma i tijela, mogu znatno pomoći. Meditacija stvara jedno novo poimanje trenutka, kada obraćamo pozornost na same sebe, bez ikakvih osuđivanja.

Ideja meditacije leži u tome da, ako uspijemo smiriti um i fokusirati ga zajedno s tijelom, možemo kontrolirati bol i razinu do koje tu bol osjećamo.

Suočite se s boli, te ju otpustite

Stručnjaci napominje kako je bitno suočiti se s mišićnim tenzijama, znojenjem i iritiranošću koje slijede samu bol. Meditacijom opuštamo tijelo i um, te postajemo svjesni boli bez ikakvih predrasuda.

Pacijenti žele pobjeći od boli, no meditacijom ulaze u samo središte problema, pomire se s njime, te ga zatim mogu kontrolirati.

meditacija 1Skinite fokus s boli

Ne možete doživjeti bol, ako se na nju niste fokusirali. Evo dobrog primjera kojim to možemo ilustrirati: Recimo da ste se fokusirali na bol, no baš tada netko upadne u prostoriju s pištoljem, prijeteći da će vas ubiti. U tom trenutku bol nećete osjećati, jer ste fokusirani na osobu s pištoljem. Meditacija pruža sličan sistem preusmjeravanja fokusa s jednog aspekta boli, na drugi.

Kako se provodi ovakva meditacija

Terapija započinje polaganjem pacijenta u ležeći položaj, jer sjedenje ponekad može pojačati bol. Idućih 45 minuta pacijenti izvode vježbe disanja, fokusirajući disanje i usmjeravajući se na osjećaj koji imaju od trenutka kada udahnu, do samog izdisaja.

Jedno švicarsko istraživanje pokazalo je da ovakva terapija doista pomaže pacijentima koji boluju od fibromilagije i to na nekoliko načina. Oni se uspijevaju bolje nositi s boli, tjeskobom i depresijom. Čak i tri godine nakon istraživanja, pacijentima je ovakva meditacija još uvijek bila od pomoći.

Maja Popović

 Prati nas na Viber Public Chatu!