Mediteranska prehrana i tjelovježba dobitna su formula za zdravo srce

Mediteranska prehrana

Ispitanici koji su redovito vježbali prema zatraženom programu i hranili se "na mediteranski način" smanjili su omjer svog struka za osam centimetara, snizili sistolički krvni tlak za šest mm žive te poboljšali svoju vježbačku formu za 15 posto u prvih devet mjeseci istraživanja.

Intervalni trening - superiorni trening

Tražite recept za jako i zdravo srce? Slijedite mediteranski režim prehrane i redovito vježbajte, savjetuju kanadski stručnjaci Zaklade za srce i moždani udar. Oni su za vrijeme Kanadskog kardiovaskularnog kongresa iznijeli rezultate svog istraživanja i objasnili kako vježbanje koje se temelji na visokointenzivnom intervalnom treningu te mediteranska prehrana imaju drastične rezultate kada je u pitanju poboljšanje zdravlja srca.

"Svaki od ovih stilova života može sam po sebi utjecati, no nitko ih još nije proučio zajedno i to dugoročno. Naši rezultati pokazuju kako njihova kombinacija sjajno potencira dobrobiti za srce", objasnio je Mathieu Gayda, jedan od voditelja studije.

Ispitanici koji su redovito vježbali prema zatraženom programu i hranili se "na mediteranski način" smanjili su omjer svog struka za osam centimetara, snizili sistolički krvni tlak za šest mm žive te poboljšali svoju vježbačku formu za 15 posto u prvih devet mjeseci istraživanja. Ovi su pozitivni pomaci također značili nešto "skriveno" za zdravlje: naime, ispitanici su uspjeli smanjiti svoj rizik od razvijanja hipertenzije, a one osobe koje su bolovale od dijabetesa čak su uspjele poboljšati svoju razinu šećera za 23 posto. Sve je ovo utjecali na njihovu kvalitetu života!

Mediteranska prehrana: što jesti?

Uobičajena mediteranska prehrana sadrži mnogo svježeg voća, povrća, orašastih plodova, mahunarki, cjelovitih žitarica i sjemenki. Maslinovo ulje višestruko je korisno za zdravlje, a posebno se ističe u prevenciji i liječenju povišenoga kolesterola i ateroskleroze. Slično djelovanje ima i riba, posebno plava jer povećava razinu dobroga kolesterola. Preporuča je i umjereno konzumiranje vina - čaša na dan za žene, do dvije čaše za muškarce.

 K. Pužar

 Prati nas na Viber Public Chatu!