Zdravlje mišića, crijeva i kože ... Kako kolagen utječe na zdravlje?

Shutterstock 1109768264

Kolagen je iznimno važan ne samo za ljepotu već i za zdravlje

Kolageni su najzastupljeniji proteini u ljudskom organizmu i glavna proteinska komponenta kože, kostiju i vezivnog tkiva. 

Nedostatak kolagena, među ostalim, uzrokuje poremećaj mišićno-koštanog sustava (artritis, ukočenost, mišićne ozljede) te poremećaj u funkciji imunosnog sustava. 

Ljudski organizam ima sposobnost stalne sinteze kolagena, koji je potreban zbog rasta i zamjene istrošenih tkiva te za zacjeljivanje i obnovu ozlijeđenih tkiva. Kako starimo tako proizvodnja kolagena opada te se uslijed toga javljaju neželjene bore i znaci starenja, prvi simptomi artritisa, ukočenosti i sve češće mišićne ozljede. 

Kao najzastupljeniji protein u tijelu, kolagen se nalazi u mišićima, koži, krvi, kostima i ligamentima. Možda biste trebali razmisliti o dodatnom unosu kolagena u organizam (ako više niste tako mladi) jer on:

  • utječe na elastičnost kože
  • čuva zdravlje kostiju i mišića
  • štiti organe
  • jača tetive i zglobove

Njega usana, kose i kože... Ulje jojobe zaštitnik je vaše ljepote

Glavne dobrobiti kolagena

Smiruje bol u zglobovima 

Kako starimo, tako vezivno tkivo slabi i može uzrokovati bol u zglobovima, a smatra se kako pojačanim unosom kolagena možete sebi olakšati bol i umanjiti simptome artritisa. 
U studiji provedenoj 2009. godine sudionici su uzimali kolagen (tip 2) 90 dana, a rezultati su pokazali kako su se kod 40 posto njih simptomi osteoartritisa umanjili. 

Usporava starenje

U mladosti se gubitak kolagena brzo nadomješta, no s godinama postaje sve izraženiji, pa se računa da nakon 25. godine života tijelo prosječno gubi 1,5 posto kolagena godišnje.  Kolagen daje koži snagu i izdržljivost te doprinosi mladom i zdravom izgledu kože. Stoga, glatka, punija i mladenačka koža je odraz prisustva zdravog kolagena te je razumljivo zašto se u svijetu ljepote puno pažnje posvećuje kozmetici i tretmanima koji potiču stvaranje kolagena.  

Na vrijeme prepoznajte simptome manjka folne kiseline u organizmu

Pomaže pri izgradnji mišićne mase i gubitku kalorija 

Kolagen je glavna komponenta mišićnog tkiva pa ne treba čuditi da može imati veliki utjecaj kada se radi o izgradnji mišićne mase. Osim toga, kolagen sadrži koncentriranu količinu glicina, aminokiseline koja je uključena u sintezu kreatina. To može osigurati energiju mišićima potrebnu za dnevne napore tijela. 

Nije provedeno puno istraživanja o utjecaju kolagena na tjelovježbu ali jedna studija iz 2015. godine je promatrala kako će kolagen u obliku dodatka prehrani  utjecati na 53 starija muškarca koji se bore sa  sarkopenijom - stanjem progresivnog gubitka mišićne mase i snage koje je usko povezano sa starenjem organizma.  Nakon 12 tjedana, oni koji su uzimali dodatke uz trening doživjeli su gubitak masnoće i jačinu mišića više od skupine koja je uzimalo placebo.  

Može poboljšati zdravlje probavnog sustava

Kolagen u crijevima djeluje kao vezivno tkivo, čuva zdravlje probavnog trakta i  štiti od infekcija. Ako bolujete od sindroma propusnog crijeva, gdje toksini mogu proći kroz crijevo, kolagen bi mogao pomoći jer djeluje kao štiti koji "krpa" crijevo i tako osigurava njegovu nepropusnost.  

A. A.

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!