Depresivne trudnice – bebe pod stresom

beba, bebe, plakanje, plac

Istraživači Medicinskog fakulteta Sveučilišta Michigan su ustanovili kako bebe čije su majke bile depresivne za vrijeme trudnoće imaju višu razinu hormona stresa, smanjeni tonus mišića i druge neurološke i bihevioralne razlike od ostalih beba.

Stručnjaci su proučavali preko 150 trudnica starijih od 20 godina i procijenili njihove simptome depresije nekoliko puta u trudnoći te nakon poroda. Također su uzeli uzroke krvi iz pupkovine kako bi mogli izmjeriti razinu hormona stresa fetusima. Dva tjedna nakon rođenja, bebe su podvrgnute neurobihevioralnim pretragama kako bi se njihove motoričke vještine mogle procijeniti, jednako kao i odgovori na stimulanse i stres. Ovim je rezultatima izmjeren razvoj neuroendokrinog sustava novorođenčadi, koji kontrolira njihov odgovor na stres, ali i raspoloženje i emocije.

Uzorci iz pupkovine su dali naslutiti kako su fetusi depresivnih majki imali povišenu razinu adrenokortikotropičnih hormona koji kontroliraju stvaranje hormona stresa kortizola u nadbubrežnoj žlijezdi. Međutim, ovdje stručnjaci ističu kako bi povišena razina kortizola mogla biti posljedica stresa zbog poroda.

Ove su bebe također imale smanjeni tonus mišića u odnosu na mališane čije majke nisu bile depresivne u trudnoći, no brže su se prilagodile stimulansima, poput zvonjave, zvečke ili svjetla. ovo se smatra znakom neurološke zrelosti.

"Novorođenčad je ili osjetljivija na stres i jače odgovara na njega ili je manje sposobna zaustaviti svoj odgovor na stres", objasnila je dr. Delia Vazquez, profesorica psihijatrije i pedijatrije, ujednoi voditeljica istraživanja

"Teško je reći u kojoj su mjeri ove razlike dobre ili loše ili kakav učinak imaju kroz duže razdoblje. Tek smo počeli sagledavati ove razlike kad dio cijele skupine podataka koji bi mogli biti markeri rizika", zaključila je Sheila Marcus, koja je sudjelovala u istraživanju.

Istraživači ističu korake koje možete poduzeti kako bi umanjili utjecaj trudničke depresije:

  • obratite se stručnjaku za terapiju ili grupi potpore
  • vježbajte (uz dopuštenje liječnika)
  • kontrolirajte svoj stres
  • poboljšajte san
  • provodite više vremena s drugim osobama
  • izdvojite vrijeme za sebe i posvetite se svom zadovoljstvu i sreći.

K. Horvat

 Prati nas na Viber Public Chatu!