Marinka Akrap: "DM je ponosni kreator projekta Prekriži rak vrata maternice"

akrap

Prekriži rak vrata maternice
U sklopu Europskog tjedna prevencije raka vrata maternice od 24. do 30. siječnja tvrtke dm - drogerie markt, GlaxoSmithKline, udruga Nacionalni odbor za promicanje prevencije raka vrata maternice, hrvatskog člana Europske udruge za prevenciju raka vrata maternice (ECCA – European Cervical Cancer Association) te Jadran Galenski Laboratorij, pokrenuli su i ove godine vrijedan projekt "Posveti se sebi".

Cilj projekta je uvođenje organiziranih specijalističkih ginekoloških pregleda u bolnice kao ključnog koraka u prevenciji raka vrata maternice od kojeg u Hrvatskoj godišnje oboli preko 400 žena, a zbog neredovitih pregleda više od 200 žena ne uspije na vrijeme izbjeći ili pobijediti ovu smrtonosnu bolest.

Razgovarali smo s Marinkom Akrap, voditeljicom nabave, marketinga i odnosa s javnošću dm-a o prevenciji raka vrata maternice i uključenosti drogerie markt u kampanju, o ciljevima projekta, te o zasluženoj nagradi za najsveobuhvatniju kampanju u Europi. Saznali smo kako vjerni dm-ovi kupci mogu biti uključeni u ovu akciju, a pri tom kupujući svoje omiljene proizvode...

Drugi put Hrvatska prima nagradu za najučinkovitiju i najsveobuhvatniju kampanju u promicanju prevencije raka vrata maternice u Europi. Što za Hrvatsku i organizatore ove kampanje, konkretno za Vas, znači ova nagrada?

Ponosni smo jer je ovo zaista veliko priznanje za nas kao organizatore, ali i za cijelu Hrvatsku. To je i veliko hvala stotinama tisuća građana koji su u kampanji "Sve za nju - Prekriži rak vrata maternice“, koja je obilježila 2008. godinu, u dm-ovim prodavaonicama izdvajali po kunu za vrećice, kupili ulaznice za humanitarni koncert Lane Jurčević i svim onim dragim ljudima koji su tijekom koncerta zvali humanitarni broj jer se upravo tako stvorila donacija vrijedna 1.150.000 kuna za osnivanje Centra za psihološku pomoć ženama oboljelim od raka. Posebno nas veseli činjenica da su pojedine zemlje Europe prepoznale učinkovitost ovog koncepta te primijenile nagrađenu kampanju i u svojoj zemlji.  

Osim GSK i Nacionalnog odbora za promicanje prevencije raka vrata maternice i dm je znatno uključen u kampanju. Kako ste prepoznali važnost ove kampanje i od kada je dm u nju uključen?

Dm sudjeluje zajedno s partnerima kao aktivan kreator projekta Prekriži rak vrata maternice na što smo posebno ponosni. U Hrvatskoj godišnje oboli preko 400 žena, a zbog neredovitih pregleda više od 200 žena ne uspije na vrijeme izbjeći ili pobijediti ovu smrtonosnu bolest. To je podatak koji nam je bio presudan prije četiri godine, kada smo odlučili baviti se ovom temom i promijeniti brojke na bolje.

Na koji način sudjelujete u ovoj kampanji, radi li se cijelu godinu?

Ovo je treća godina da radimo projekte vezane za prevenciju raka vrata maternice i najveći broj aktivnosti planirane su za građane u sklopu Europskog tjedna prevencije raka vrata maternice, od 24. do 30. siječnja, ali mislim da je najvažniji kontunuitet koji imamo iz godine u godinu.

Ovogodišnji projekt se zove "Posveti se sebi". Što je cilj projekta i koji su njegovi uspjesi?

Cilj projekta je uvođenje organiziranih specijalističkih ginekoloških pregleda u bolnice kao ključnog koraka u prevenciji raka vrata maternice. Na temelju posljednjeg izvješća iz Zavoda za javno zdravstvo bilježimo porast broja Papa obrisaka, za čak 15 posto, a i smrtnost od bolesti raka vrata maternice je u padu. To je najveća nagrada i motiv za daljnje djelovanje nas organizatora i ove godine u sklopu projekta "Posveti se sebi - Prekriži rak vrata maternice".

Mogu li dm-ovi kupci na neki način podržati prevenciju ove zloćudne bolesti?

Biser mudrosti (Pearl of Wisdom) simbol je prevencije raka vrata maternice. Svi građani mogu potražiti svoj „Biser mudrosti“ u dm-u od ponedjeljka i na simboličan način podržati program prevencije kako bi postao dostupan svakoj ženi u Hrvatskoj i Europi. Na terminalu u dm-u za samo deset bodova na „active beauty“ kartici može se zatražiti potvrda s kojom se na blagajni preuzima predivni broš „Biser mudrosti“.

Dm se uključuje u mnoge za društvo važne akcije koje doprinose brizi za zdravlje građana Hrvatske, poput Inicijative za zdraviji život, Volim osmijeh tvoj ili Ti si ti si ti – inicijativa za životno samopouzdanje. Lijepo je što prepoznajete važnost takvih akcija, no moram Vas pitati zašto i kako to da sudjelujete u njima?

Uvijek tražimo mogućnosti da pomognemo u onim područjima koja nisu dovoljno poticana ili koje iz brojnih razloga drugi ne pomažu. Nije jednostavno izabrati kome pomoći, ali je na koncu najvažnije da motivirajući djelatnike i poslovne partnere, te senzibilizirajući javnost - činimo dobro.

I za kraj, prošlogodišnju nagradu je preuzela Jadranka Kosor, sadašnja premijerka. Možete li  nam još jednom reći tko će ove godine imati čast u Bruxellesu preuzeti ovu nagradu?

U sklopu Europskog tjedna prevencije raka vrata maternice u Bruxelles-u se 26. i 27. siječnja održava godišnji sastanak na vrhu u Europskom Parlamentu na kojem sudjeluju ugledni stručnjaci, predstavnici globalnih i europskih organizacija, te političara iz niz Europskih zemalja. Gospođa Đurđa Adlešič, potpredsjednica Vlade RH također sudjeluje na tom važnom sastanku, te će u ime organizatora kampanje i hrvatskih građana službeno preuzeti nagradu "Pearl of Wisdom Cervical Cancer Award".

STOP raku vrata maternice

Ususret Europskom tjednu borbe protiv raka vrata maternice

 kkk

Ivana Grbavac

 Prati nas na Viber Public Chatu!