Kako spriječiti karijes bez četkice za zube?

zubi-osmijeh-usne-zubar

Osim što biste trebali redovito koristiti zubni konac i posjećivati stomatologa najmanje dva puta godišnje, možete svojim prehrambenim navikama utjecati na smanjenje rizika od karijesa. Saznajte kako...

Odavno nam je poznata veza između razumne prehrane i dobrog oralnog zdravlja. Namirnice koje svakog dana jedemo odražavaju zdravlje naših zuba i desni. Pri tome najviše mislimo na zašećerena pića, voćke i škrobnu hranu koja lakše dovodi do stvaranja nakupina plaka na zubima – ljepljivog sloja bakterija koje se stvaraju na zubima i stvaraju kiselinu, oštećujući caklinu.

Kao idealno rješenje, javlja se četkanje zuba nakon svakog obroka, no često to nije moguće izvesti. Osim što biste trebali redovito koristiti zubni konac i posjećivati stomatologa najmanje dva puta godišnje, možete svojim prehrambenim navikama utjecati na smanjenje rizika od karijesa. Kako?

Pijte više mlijeka

Američki su istraživači ispitanicima ponudili zdjelu zašećerenih pahuljica koje su pojeli, a zatim je izmjerena razina kiseline u njihovim ustima. Ispitanici su podijeljeni u tri skupine: jedni su nakon obroka popili čašu mlijeka, drugi vode, a treći soka od jabuke. Ustanovljeno je kako je mlijeko najbolje poslužilo kao zaštitno sredstvo protiv stvaranja kiselinu ustima i tako osiguralo zaštitu od karijesa. Jednako tako, konzumacija mlijeka ojačava zube zbog bogatog sadržaja kalcija.

Pijte manje sokova

Smanjite unos (zašećerenih) sokova, kojih vjerojatno niste ni svjesni koliko ih popijete kroz dan. Čak su i prirodni sokovi krcati šećerima i predstavljaju pravu klopku za zdravlje zubiju.

Pijte više vode

Obična voda idealna je za održavanje usne šupljine zdravom jer ju ispire i tako pomaže u uklanjanju bakterija i održavanju nepogodnog pH okruženja na ove male "napasti".

Jedite više vlakna

Istraživači Sveučilišta u Bostonu starijim osobama preporučuju konzumaciju namirnica bogatih vlaknima i to više od 2,5 grama vlakna po porciji. najbolje rezultate pružaju banane, jabuke i suhe šljive.

Naime, namirnice bogate vlaknima zahtijevaju puno više žvakanja od ostale hrane, što može povećati stvaranje sline i tako ukloniti štetne bakterije iz ustiju. Jednako tako, vlakna drže šećer pod kontrolom i snizuju tlak, a loše kontrolirani šećer i visoki tlak su faktori rizika za bolesti desni.

Žvakaća guma bez šećera kao prva pomoć

Ako niste u prilici očetkati zube, posegnite za žvakaćim gumama bez šećera koje će spriječiti razmnožavanje bakterija u ustima – privremeno.

Grickajte grožđice

Iako su grožđice bogate šećerima i same po sebi ljepljive, što ih čini neprijateljima zdravlja zuba, one imaju antimikroban učinak i sprječavaju rast bakterija u ustima.

K. Pužar

 Prati nas na Viber Public Chatu!