Zaobiđite sportska i energetska pića

zubi-osmijeh-usne-zubar

Oslanjamo se na sportska i energetska pića kad osjećamo da nas umor preuzima, kad nam je potrebna doza energije zbog treninga ili kad u noćnom izlasku želimo razbuđeni tulumariti. Tada ni ne pomišljamo na opasnost koja zbog ovih vrsta pića prijeti našim zubima - pogotovo kada je riječ o adolescentima, upozoravaju istraživači.

Tako je nedavno objavljena studija u časopisu General Dentistry upozorila na alarmantni porast u konzumaciji sportskih i energetskih napitaka koja uzrokuju nepopravljivu štetu našim zubima. Naime, ovi su sokovi vrlo kiseli i mogu oštetiti zubnu caklinu – zaštitni vanjski sloj zuba. Kada je caklina oštećena, bakterije, koje se hrane šećerima iz hrane, lakše prodiru do zuba i oštećuju ga: dovode do karijesa.

"Mladi piju ova pića misleći da će poboljšati svoju atletsku izvedbu, povećati razinu energije te da su takvi sokovi bolji za njih od gaziranih. Većina pacijenata je šokirana kada shvate da se nakon ovih pića njihovi zubi doslovno kupaju u kiselini“, slikovit je bio Poonam Jain, voditelj istraživanja.

Njegov je tim analizirao razinu kiselosti 13 sportskih i devet energetskih pića. U uzorcima pića su namakali komadiće ljudske cakline 15 minuta, nakon čega su komadiće ostavili u umjetnoj slini dva sata. Ovaj ciklus su ponavljali četiri puta dnevno pet dana kako bi simulirali navike "velikog dijela tinejdžerske populacije i mladih“.

Znanstvenici tvrde kako su oštećenje cakline ustanovili nakon pet dana izloženost sportskim i energetskim pićima, a energetska su pića bila nešto opasnija za caklinu od onih sportskih. Štoviše, energetska su pića prouzročila dvostruko više štete komadićima zubne cakline od sportskih sokova.

"Tinejdžeri redovito dolaze u moju ordinaciju s ovim simptomima, no ne znaju zašto im se to događa. Zajedno prođemo kroz njihovu prehranu i navike grickanja te razgovaramo o konzumaciji sokova. Ne shvaćaju da nešto prividno bezopasno, poput sportskog ili energetskog pića, može uzrokovati puno štete njihovim zubima“, zaključila je Jennier Bone, glasnogovornica Akademije opće stomatologije.

Što možete učiniti za svoje zube? Smanjite konzumaciju sportskih i energetskih pića, ako ih pijete, usta isperite običnom vodom te žvačite kaugume bez šećera. Ove će "metode“ povećati lučenje sline koja prirodno održava razinu kiselosti u ustima pod kontrolom.

Također, kako bi bili mirni, dva puta godišnje posjetite stomatologa, te zube četkajte barem dva puta dnevno.

K. Horvat

 Prati nas na Viber Public Chatu!