Niska razina testosterona povezana s krhkošću starijih muškaraca

Starac, stap, bolest, lomovi, artritis

Stariji muškarci s relativno niskom razinom testosterona u većoj su opasnosti od krhkosti nego pripadnici muškog roda s višim razinama hormona. Pokazali su to rezultati novog istraživanja u kojem je sudjelovalo više od 3.600 Australaca u dobi od 70 i više godina.

kIstraživači su otkrili kako su muškarci s razinom testosterona nižom od prosječne, skloniji razvoju krhkosti u sljedećih nekoliko godina.

Rezultati istraživanja, objavljeni u časopisu Journal of Clinical Endocrinology and Metabolism, idu u prilog prethodnim tvrdnjama koje povezuju gubitak testosterona sa zdravstvenim problemima kod starijih muškaraca.

"U ovoj fazi je prerano preporučiti testosteronsku terapiju. Tek će dodatna klinička ispitivanja pokazati može li ova terapija spriječiti ili liječiti krhkost", rekla je znanstvenica Zoe Hyde sa Sveučilišta Western Australia iz Pertha.

Testosteroni pomažu muškarcima u održavanju gustoće kostiju, mase i jakosti mišića te u proizvodnji crvenih krvnih stanica. Poznato je da razina hormona prirodno opada s godinama. Treba naglasiti kako su prijašnja istraživanja povezala nižu razinu testosterona kod starijih muškaraca s problemima kao što su dijabetes, depresija i lomovi kostiju, pa čak i kraći životni vijek.

No, je li smanjenje razine testosterona uzrok zdravstvenih problema starijih muškaraca, nitko sa sigurnošću ne može tvrditi. Čak su i dosadašnja istraživanja iznjedrila podvojene zaključke o tome može li uzimanje dodatnih testosterona poboljšati tjelesne funkcije kod starijih muškaraca..

kIsto tako treba reći kako su neka istraživanja pokazala da testosteroni – ako se uzimaju oralno, putem flastera za kožu ili injekcija – mogu izgraditi mišićnu masu starijih muškaraca i smanjiti masno tkivo, ali da s druge strane ne pridonose većoj mobilnosti, snazi ili ukupnom funkcioniranju.

Kako bi smanjili svoj rizik od krhkosti, stručnjaci svim starijim osobama savjetuju prakticiranje zdravih životnih navika. Tu se ubraja održavanje zdrave tjelesne težine, dobro uravnotežena prehrana, redovita fizička aktivnost i nepušenje.

 
K. Ramić

 Prati nas na Viber Public Chatu!