Zašto ste nezadovoljni na poslu?

stres, posao, ured, telefon

U radnoj, ali i privatnoj i društvenoj okolini može doći do razilaženja u načinu razmišljanja, suprotstavljenim stavovima, neprihvaćanju argumenata, odbijanju razmatranja novih ideja… Kako se nositi s nezadovoljstvom, a samim tim i smanjenom koncentracijom, u situacijama kada se od nas očekuje iznimna produktivnost?

Kada se u našem okruženju nađu pojedinci koji imaju nedostatak skromnosti i poštovanja prema drugima, oni arogantnim ponašanjem nastoje naglasiti svoju superiornost. Tako pokazuju jasnu namjeru da drugu stranu ponize i omalovaže. Tada se osjećaju bolje, veće i snažnije, dok u isto vrijeme u to nastoje uvjeriti i svoju okolinu. Kod takvih osoba želja za moći te korištenje moći, ako je dobiju, vrlo često predstavlja opasnost za cijelo okruženje.

Najčešće su to  izuzetno inteligentne osobe, što njima samima pruža osjećaj veće vrijednosti, ali u istom trenutku i emotivno zakinute osobe koje ne poznaju suosjećajnost. One postaju arogantne zbog nesigurnosti te zbog nekog vanjskog pokazatelja uspjeha kao što su novac, diploma ili pozicija iza koje se kriju. Ukratko, radi se o egocentričnim i samosvojnim osobama, koje gledaju isključivo vlastiti interes.

Koje su posljedice?

Kada se ovakvoj osobi suprotstavite u namjeri da obranite svoje mišljenje ili osnovno ljudsko dostojanstvo, možete očekivati različite oblike maltretiranja. Ovisno o tome koliko je arogantna osoba trenutno visoko na ljestvici uspjeha, toliko će intenzivno pokazati svoju prijeku narav i nasilnost.

Ako je osoba na poziciji usmjerila svoju negativnu pažnju na osobu iz nižih pozicija, najvjerojatnije će doći do mobinga.

Zlostavljanje na radnom mjestu prikriveno je i teško ga je uočiti. Najčešći oblici zlostavljanja na radnom mjestu su neprihvaćanje ideje pojedinca, ponižavanje i izolacija na radnom mjestu. Šteta će tada zahvatiti uži krug ljudi koji su povezani. Ukoliko se radi o velikoj kompaniji, utoliko šteta neće biti odmah vidljiva ni povezana sa smanjenim rezultatima rada, izostancima s posla, bolovanjima i otkazima. Jednom ustanovljen obrazac ponašanja brzo će se proširiti te će tvrtka na ovaj način gubiti svoje najbolje djelatnike, dok će zbog loših međuljudskih odnosa teško privući nove talente, stručnjake i dobre lidere.

Što možete učiniti?

Ukoliko ste u ovome prepoznali svoju radnu sredinu, utoliko ste vjerojatno i sami svjedoci nekontroliranog ponašanja arogantnih kolega ili šefova. Nažalost, na njihovo ponašanje nemate gotovo nikakvog utjecaja te je stoga vrijeme da dobro razmislite o promjeni vlastitog ponašanja.

Ako vam drugačiji stil komuniciranja i promijenjen način suradnje ne pomognu, tada vam preostaje potraga za novom i boljom radnom sredinom.

Možete tražiti premještaj u drugi odjel ili radni tim, a ukoliko ni to ne uspijete ostvariti, koncentrirajte se na odlazak iz tvrtke koja vam ne može osigurati dostojanstvene uvjete za rad!

Koji su pokazatelji važni?

Prilikom odabira novog poslodavca obratite pažnju na:

  • atmosferu koja općenito vlada radnim prostorom,

  • način na koji se vodi intervju

  • osobnost Vašeg novog voditelja (kojeg bi trebali upoznati)

  • povratnu informaciju o međuljudskim odnosima tima u kojem biste radili

  • povratnu informaciju o tome potiče li tvrtka osobni razvoj svojih djelatnika, na koji način i za koji nivo djelatnika (pitanje o mogućnostima vašeg osobnog razvoja)

 Prati nas na Viber Public Chatu!