Anti-kandida dijeta je poznata, no je li zdrava za vas i što se smije jesti?

kelj, hrana, prehrana

Dijeta je namijenjena rješavanju gljivične infekcije, a stručnjak otkriva što smijete jesti, a što ne.

Kakve su to gljivice Candida albicans?

Prema pisanju Centra za kontrolu i prevenciju bolesti, Candida je gljivica koja normalno stanuje na koži i u tijelu (ustima, grlu, crijevima i vagini) i tako mogu dugo ne uzrokovati nikakve probleme. Ako se krene razmnožavati bez kontrole, može uzrokovati gljivičnu infekciju.

Iako se mogu razviti na raznim dijelovima tijela, infekcija u vagini najčešća pojava, a najčešća vrsta gljivica koje to uzrokuju je Candida albicans.

Koji su uzroci i simptomi  gljivične infekcije?

Često se gljivična infekcija zamijeni za neko drugo vaginalno oboljenje, pa je dobro zapamtiti simptome koji će vam otkriti da se radi o ovoj vrsti infekcije kako biste što prije započeli liječenje.

1.    crvenilo, peckanje ili oticanje vagine te stidnih usana
2.    pečenje i osjećaj pritiska pri mokrenju
3.    bol pri seksualnim odnosima
4.    suhoća vagine
5.    gusti bijeli iscjedak
Kada je žena prestara za bebu? Možda vam se neće svidjeti što pročitate…

Kod trudnica, ili žena koje koriste kontracepciju ili imaju dijabetes, imunološki sustav je slab i šanse su veće da do infekcije dođe.

Kako funkcionira ovaj plan prehrane?

Ova dijeta uključuje mali unos ugljikohidrata i šećera te protuupalnih namirnica koje poboljšavaju zdravlje probave i eliminiraju šećere koji hrane gljivice.

Plan je da se ona prati samo određeno vrijeme te da se ostale namirnice postepeno unose u prehranu jednom kad je dijeta gotova. Iako je ova dijete poznata već desetljećima, znanstvenici, smatraju da ne postoje čvrsti dokazi kako ona uistinu djeluje.

Ova dijeta ne služi kako bi se koristila umjesto konzultacije s liječnikom!

Oni koji promoviraju ovu dijetu tvrde da se Candida hrani šećerima, iako su istraživanja ograničena, jedno iz 2017. godine da visoke razine glukoze mogu potaknuti množenje gljivice.

Dakle dijeta donosi malo strožiji izbor namirnica, a  karakterizira ju prehrana siromašna ugljikohidratima, ali bogata prirodnim mastima. Također je ograničen unos glutena, ali da on potiče razvoj gljivica. Mliječni proizvodi su također isključeni, a bez istraživanja je to učinjeno i s namirnicama koje sadrže plijesan, konzervirane su, špricane pesticidima ili one zamjenske.

Evo koju hranu smijete jesti:

  • Namirnice koje ne sadrže škrob, sirove ili kuhane na pari (brokula, šparoge, kelj, celer, krastavac, luk, špinat, rajčice, tikvice…).
  • Voće koje sadrži malo šećera (limeta, avokado, jabuke, limun, masline).
  • Žitarice bez glutena (quinoa, bademovo brašno, kokosovo brašno…).
  • Proteini (juha od kostiju, piletina, jaja, haringa, losos, sardina, puretina…).
  • Zdrava ulja i masnoće (laneno ulje, maslinovo ulje, sezamovo i kokosovo ulje)
  • Fermentirana hrana (kefir, jogurt…)
  • Začini i dodaci (jabučni ocat, bosiljak, papar, cimet, luk, origano, ružmarin, sol…)
  • Određene zamjene za šećer, u malim količinama
  • Biljni čajevi, filtrirana voda

Što izbjegavati?

  • Voće koje sadrži puno šećera (banane, datulje, smokve, mango, lubenica)
  • Procesuirano meso (salame, kobasice…)
  • Određene vrste riba (školjkaši, tuna…)
  • Zamijene za šećer (agava, kukuruzni sirup, šećer…)
  • Neke mliječne proizvode (sir, vrhnje, mlijeko…)
  • Alkohol i slatke napitke
  • Kofein

10 jednostavnih načina kako spriječiti vaginalnu gljivičnu infekciju

Treba li se pratiti ovaj plan prehrane?

Bez obzira na to što nema dovoljno istraživanja, ova je dijeta zdrava, dozvoljava unos namirnica bogatih nutrijentima i može je se pridržavati većina ljudi. Imate li gljivično oboljenje ili ne, zdrave namirnice su uvijek dobra ideja, a ova ih dijeta sadrži.

Ako se odlučite pratiti ovu dijetu, savjet je da to postepeno radite, započnite s manjim unosom kofeina i šećera…

A. A.

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!