Magnezij i menopauza: Može li ovaj važan mineral zaštititi zdravlje i olakšati simptome?

Shutterstock 1110630905

Magnezij spada u skupinu najvažnijih minerala

Glavna mu je uloga aktivacija brojnih enzima uključenih u stvaranje energije u tijelu, a posebno se vrednuje njegov utjecaj na rad srca, kontrakciju mišića i zdravlje živčanog sustava. Magnezij također sudjeluje u mineralizaciji kostiju te je neophodan za zdravlje i vitalnost organizma. Važno je spomenuti i kako bi on mogao i ublažiti simptome menopauze.

Saznajte sve potrebno o menopauzi i ovom mineralu, kako vam može pomoći i kako ga uključiti u prehranu.

Menopauza i zdravlje

Menopauza je faza koja nastupa u životu žene oko 50.te godine života, no može se javiti i godinama prije ili kasnije. Karakterizira ju gubitak menstruacije uz ostale simptome, poput znojenja, poteškoća sa spavanjem, debljanjem i gubitkom koštane i mišićne mase. Naravno tu su i promjene u hormonima, najviše estrogenu i progesteronu. Kako bi se zaštitilo zdravlje kostiju i mišića, važno se je brinuti o unosu minerala.

Magnezij i zdravlje kostiju

Otprilike 60 posto magnezija se pohranjuje u kostima i on igra važnu ulogu u sprečavanju razvoja osteoporoze koja se definira slabom gustoćom kostiju. Ona utječe na otprilike 20 posto žena u menopauzi.

Znanstvenici postavili hipotezu - vitamin D igra zaštitnu ulogu u infekciji SARS-CoV-2

U menopauzi razina estrogena opada što utječe i na jačinu kostiju. Manjak magnezija u organizmu je povezan s osteoporozom jer on ima jak utjecaj na to koliko će kosti biti jake i kako će se oporaviti nakon loma. Izgleda da manjak magnezija utječe i na razvoj upalnih procesa, što će također oslabiti kosti.

Mogao bi utjecati na kvalitetu sna

Velik je broj žena, čak 60 posto, koje u menopauzi imaju problema s nesanicom, a i često se tijekom noći bude.

Valunzi, znojenje, anksioznost i depresija su najčešći uzroci toga. Manjak sna je povezan s raznim stanjima vezanima za menopauzu, poput razdražljivosti, depresije, stresa i debljanja. Magnezij bi mogao pomoći i u ovom slučaju tako što će regulirati unutarnji sat i utjecati na opuštanje mišića. Spomenimo i da je manjak magnezija u organizmu povezan i s lošijom kvalitetom sna.

Ovo je 10 najopasnijih mjesta čak i za izvrsne plivače. Neka će vas iznenaditi

Jedna je mala studija pratila 46 starijih osoba koje su uzimale 500 mg magnezija (suplementa), te se zaključilo kako su ispitanici lakše zaspali i nisu se tijekom noći budili.

Mogao bi spriječiti depresiju i anksioznost

U predmenopauzi i menopauzi depresija je skoro normalna pojava, pa iako je povezana s mnogim faktorima, uzimanje magnezija bi moglo olakšati simptome. Kako magnezij igra ključnu ulogu u radu mozga, regulaciji raspoloženja i naše reakcije na stres, mogao bi i u ovom slučaju pomoći, a do danas su brojne studije dokazale kako je nedostatak magnezija povezan s depresijom, ali i anksioznim stanjima. Iako zvuči obećavajuće, potrebno je provesti još istraživanja.

Štiti zdravlje srca

Bolesti srca su vodeći uzrok smrti kod žena nakon menopauze, pa iako to stanje ne uzrokuje bolesti srca, žene u toj dobi imaju veći rizik od razvoja povišenog krvnog tlaka, triglicerida, i „lošeg“ kolesterola zbog faktora kao što su smanjena razina estrogena, stresa, godina i nezdravih životnih navika. Dodajmo i kako je manjak magnezija, kroz istraživanja, povezan s lošim zdravljem srca. On pomaže radu srca, a namirnice bogate magnezijem su jak izvor antioksidanta, zdravih masnoća, proteina i vlakana, što će srcu samo koristiti za neometan rad.

Ako znamo da je veći rizik za nedostatak magnezija u krvi povezan s menopauzom, važno je obratiti pozornost na prehranu i unos ovog važnog minerala.

A. A.

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!