Ove namirnice pozitivno utječu na plodnost, a neke ipak morate izbjegavati

hrana, Shutterstock 1171692523

Same znate da je puno pravila koja se vežu za trudnoću i prehranu, ali što jesti ako želite ostati u drugom stanju?

Pomažu li određene namirnice ženama koje žele bebu? Naravno, a ovo su neke od njih koje bi trebale konzumirati a one će prema stručnjacima pozitivno utjecati na plodnost. 

1. Folna kiselina

Folna kiselina je jedan od osam oblika vitamina B, poznat i kao vitamin B9. Ako planirate trudnoću obavezno obratite pažnju na unos folne kiseline u organizam, razlog je pravilan razvoj fetusa. Možete ju unositi putem tableta ili ju potražite u zelenom lisnatom povrću, mahunarkama, leći, kelju, brokuli, soji, jajima, mesu, ribi i mliječnim proizvodima, naranči, repi, avokadu, šparogama i telećim jetricama.

Kako nas je iznenadio Down sindrom - od tjeskobe do sreće

2. Visoko kvalitetni proteini

Jedna studija je zaključila da prehrana bogata proteinima potpomaže začeću. Prehrana s 25 posto unosa proteina i 40 posto manjim unosom ugljikohidrata za dva puta povećava šansu za začeće. Jedite jaja, bijelo meso i ribu bogatu omega-3 masnim kiselinama.

3. Omega-3 masne kiseline

Unos ove masne kiseline je jako važan jer ga organizam sam ne proizvodi, a ona će se pobrinuti za zdrav razvoj djetetova mozga. Istraživanja pokazuju da prehranom unosimo svega 30 posto preporučene količine omega-3 masnih kiselina, a da biste povećali unos konzumirajte namirnice poput ulja repice, orahovog ulja, sjemenki lana i masne ribe.

4. Mliječni proizvodi s niskim postotkom masti

Mliječni proizvodi su bitni jer tijelu daju dovoljne količine kalcija i proteina te vitamina D,a oni su bitni za razvoj bebe. Birajte niskokalorične proizvode i unosite ih 3-4 puta na dan.

5. Voće i povrće

Ono sadrži  vitamine i minerale, kao i vlakna. Namirnice ove skupine dobar su izvor vitamina i minerala, naročito folne kiseline i željeza, koji su važni u sprečavanju anemija te vitamina C, koji se ne zadržava u organizmu. Zbog toga je važno trošiti ove namirnice svakodnevno. Pokušajte jesti sezonsko voće i povrće u svježem obliku ili lagano i kratko prokuhano!

Kiretaža - pitanja koja ste postavili i odgovori liječnika

Izbjegavajte transmasne kiseline

Transmasne kiseline su tekuća ulja koja su pretvorena u kruto stanje procesom hidrogenizacije, a sastojak su mnogih prethodno pripremljenih obroka i namirnica kako bi se one očuvale. Mnoge pržene namirnice sadrže trans-masti koje povisuju kolesterol i najčešće dolaze u obliku hidrogeniziranih biljnih masti. Od svih problema koje mogu uzrokovati, utječu  na poskakivanje šećera u krvi te smanjuju mogućnost reakcije na inzulin što može utjecati na iregularnu ovulaciju. 

A. A.

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!