Samotestirajte trbušne mišiće nakon poroda i riješite problem dijastaze!

beba, majka, Shutterstock 281505734

Tijekom trudnoće dolazi do raznih promjena u tijelu žene, pa se to razdoblje s razlogom naziva "drugo stanje"

Iz mjeseca u mjesec dolazi do rasta maternice i ploda, povećava se trbuh, pa tako dolazi do opterećenja na mišiće prednjeg trbušnog zida koji se rastežu. Rastezanje ravnih trbušnih mišića dovodi do razmaka između njih, pa tako govorimo o dijastazi ravnih trbušnih mišića tj. dijastazi mm. rectusa abdominisa. Središnja linija vezivnog tkiva koja spaja trbušne mišiće naziva se linea alba i upravo na njoj dolazi do dijastaze.

Dijastaza je češća kod žena koje su imale više trudnoća, kod blizanačkih trudnoća, ili nakon carskog reza, ali često ostaje prisutna i nakon poroda, pa osim što je zdravstveni problem, predstavlja i veliki estetski problem. Žene koje su rodile često mjesecima nakon poroda opisuju da im je trbuh izbočen kao lopta i imaju osjećaj da izgledaju kao da su opet trudne.

Dijastaza može dovesti do bolova u trbuhu, zdjelici i lumbalnom dijelu leđa, do spuštanja organa, problema sa mokrenjem (urogenitalna disfunkcija), te do pojave pupčane kile (hernia umbilicalis) .

Samotestiranje trbušnih mišića lako možete provesti i sami

Zauzmite ležeći položaj na leđima i savijte noge u koljenima i kukovima. Stopala i glavu ostavite ispružene na podlozi. Jagodice prstiju jedne ruke položite na središnju liniju iznad pupka i dok pritišćete odižete glavu od podloge. Test je pozitivan ukoliko vam u udubljenje stane više od dva prsta ili ako se na mjestu gdje su prsti pojavljuje izbočina poput kupole. Normalna dijastaza iznosi 2 cm, dok patološka dijastaza prelazi 2,5  cm.

Problem dijastaze može se riješiti ciljanim vježbanjem i pravilnim jačanjem trbušne muskulature. Cilj je ojačati poprečni trbušni mišić, m. transversus abdominis, poštediti ravne trbušne mišiće i pravilno aktivirati kose trbušne mišiće , mm. oblique externi et interni. Vježbe disanja, stabilizacije i balansa cijelog trupa također se postepeno uvode u plan i program vježbanja.

Do pogreške dolazi kada žene u trudnoći ili poslije poroda počinju vježbati samostalno misleći da će izvođenjem raznih trbušnjaka riješiti problem, međutim rotacije  trupa i pretjerano aktiviranje ravnih trbušnih mišića dovede do povećanja, a ne smanjenja dijastaze trbušnih mišića.

Nošenje steznika/ pojasa nakon poroda je preporučljivo ali samo u hodu i kretanju. U mirovanju pojas treba skidati. Nakon oporavka trbušnih mišića pojas treba potpuno isključiti.

Kombinacija nošenja pojasa i pravilnog vježbanja trbušnih mišića  dovesti će do najboljih rezultata kod problematike dijastaze trbušnih mišića.

Foto: Shutterstock

Izvor: www.musculus.hr

 

 

 Prati nas na Viber Public Chatu!