Vratite se u top formu nakon trudnoće uz ove savjete

Zena dijete majka vjezbanje

Trudnice često primaju komplimente na račun izgleda i posebnog sjaja, ali ono što većini žena smeta su kile koje ostaju nakon poroda.

Rodili ste i odlučili se vratiti u formu. Topljenje kilograma nije jedina pozitivna stvar koja će proizaći iz vašeg novog hobija. Tu su i smanjenje bolova u leđima, popravljanje ili zadržavanje mišića trbušnog zida, pomoć u borbi s grčevima, manje oticanja nogu i u konačnici više samopouzdanja. Uz brige novog člana obitelji i prikladne vježbe zasigurno će lakše doći i san na oči.

Kada i kako početi?

Vježbati bi trebali pod nadzorom, a s lakšim aktivnostima možete početi već 4 - 6 tjedana nakon poroda.

Budite oprezni! Trenerica Barbara Horvat upozorava na veću mogućnost ozljeda zbog povišenog lučenja hormona relaksina koji omekšava zglobove.

 Ako nemate ideju kako započeti povedite se savjetima trenerice:

  • Budite aktivne - za početak nemojte dozvoliti da vam se dan svede na sjedenje i izležavanje, pokrenite se.
  • Dojite - ne biste vjerovali, ali dojenjem se gubi 600 - 800 kalorija dnevno. Da, to znači da možete povećati unos kalorija, ali pazite na namirnice koje konzumirate.
  • Vježbe neka se temelje na vježbama snage ali s vlastitim opterećenjem - trbušnjaci nisu najsretnija opcija, radije ih zamijenite popularnom daskom. U prvoj fazi, skokovi ne dolaze u obzir. Pripremite tijelo baznim vježbama za kasnije napore.
  • Pazite na unos nutrijenata - da, dojite, ali to nije isto što i jesti za dvoje. Ako ste se već tako odlučili pravdati budite savjesni prema svojem, ali i djetetovom tijelu.
  • Odspavajte popodne - ukoliko ste bez energije nećete imati ni volje.
  • Krećite se u krugu drugih majki - zajedno ste jače. Budite poticaj jedna drugoj, ali i šećite, plivajte ili krenite na postnatalne fitness-grupe.

Ukoliko vam vježbe ne izazovu bolove u leđima, pritisak u donjem dijelu trbuha ili nekontrolirano mokrenje nakon 12 - 16 tjedana možete se vratiti svojoj normalnoj rutini vježbanja.

Gabriela Horvat/Moje zdravlje

Foto: Shutterstock

Jeste li znali da Trudnice koje vježbaju rađaju zdravije bebe?

 Prati nas na Viber Public Chatu!