Bebe koje su naučile plivati s nekoliko mjeseci bolje su rukama prihvaćale predmete i lakše održavale ravnotežu u odnosu na svoje vršnjake neplivače.
Ova se razlika zadržava čak i do pete godine,
tvrde istraživači norveškog Sveučilišta znanosti i tehnologije. Oni su
usporedili 19 malenih plivača s 19 djece kontrolne skupine koja nisu učila
plivati kada su bila manja.
Jedini faktor koji je odvojio bebe plivače od
skupine neplivača i utjecao na drugačije rezultate razvoja bilo je upravo
plivanje. Svi drugi faktori, kao što su ekonomski status roditelja ili njihovo
obrazovanje, bili su jednaki.
Maleni su plivači sudjelovali na tečaju plivanja
dva sata tjedno nakon što su navršili dva ili tri mjeseca, a svoju su
“diplomu” dobili sa sedam mjeseci. Vježbe koje su radili na tečaju
uključivale su skakanje u vodu, ronjenje i održavanje ravnoteže dok su bebe posezale
za plutajućim predmetima.
Kada su djeca navršila pet godina, stručnjaci su
ih testirali za mnoge vježbe, poput održavanja ravnoteže na jednoj nozi, preskakivana
užeta ili hvatanja lopte ispunjene zrnjem. “Vrlo smo jasno vidjeli kako su
bebe plivači bili najbolji u vježbama povezanima s održavanjem ravnoteže i
sposobnošću hvatanja predmeta”, objasnio je profesor Hermundur
Sigmundsson, jedan od voditelja istraživanja.
“Nevjerojatno je uzbudljivo
što specifični trening za male bebe ima učinak na kasniji razvitak. Razvoj je
dinamički međuodnos sazrijevanja, rasta, iskustva i učenja. Naše istraživanje
pokazuje kako nikada ne smijemo podcijeniti aspekt učenja”, zaključio je Sigmundsson.
K. Horvat