Nespojivi ne bi smjeli zajedno u kupovinu.
Snažniji spol bježi od šopinga kao vrag od tamjana. Pogotovo ako
“moraju” u kupovinu kao pratnja svojoj dragoj. Odmah se mogu
pozdraviti s nekoliko sati svoga života. Nije ni čudo kada se potpuno razlikuju
u svom “šoping profilu”.
Razumijevanje ponašanja vašeg partnera pri kupovini može vam
pomoći izbjeći stres u dućanu, tvrde istraživači Sveučilišta Michigan. Oni su
izjednačili kupovinu s procesom sakupljanja hrane te tvrde kako se taj proces i
dalje nastavlja – samo su ljudi nešto moderniji. Principi su ostali isti.
Skupljanje jestivih biljaka i gljiva je tradicionalno bio ženski
posao, dok su muškarci bili zaduženi za ubijanje zvijeri i donošenje mesa na
stol.
U današnje vrijeme ekvivalent skupljanju hrane je probir u odjelu s voćem
i povrćem supermarketa. Jedna stvar je zajednička: košarica u ruci! Žene koje su sakupljale hranu kako bi preživjele vraćale su se na
najrodnija područja, no obično su ostajala u blizini svog doma.
Sakupljanje je
dnevna, obično društvena aktivnost i uključuje najmanje ako je to potrebno.
kako bi odabrale najbolje plodove. Žene su morale donijeti pravu odluku,
uzimajući u obzir boju, teksturu i miris namirnica.
Danas, žene se nisu puno promijenile. Češće nego muškarci,
one znaju kada će određeni predmet biti na rasprodaji. Jednako tako provode
više vremena u odabiru pravog poklona. ne srljaju s kupovinom.
S druge strane, muškarci imaju jedan određeni dar na umu i poput
učinkovitih vojnika upadnu u dućan, ugrabe željeni predmet, plate ga i izađu.
Oni ne vole provesti puno vremena uspoređujući cijene, tkanine i krojeve (poput
žena). Baš kao što nije sigurno u lovu povesti djecu sa sovom, tako ih muškarci
ne vode ni u kupovinu.
“Naravno da ova ponašanja nisu genetski određena i ne mogu se
primijeniti na svakoga, no postoje stalne proširene teme”, zaključio je
Daniel Kruger iz Fakulteta za javno zdravstvo Sveučilišta u Michiganu, ujedno i
voditelj istraživanja.
K. Horvat