Vaše dijete ne treba znati čitati i pisati prije polaska u školu, ali bi trebalo imati usvojene neke vještine potrebne za početno čitanje i pisanje.
Za uspješno usvajanje djetetovih psihomotornih vještina potrebno je sazrijevanje, ali i vježbanje. Potičite dijete na igre loptom, skakanje preko užeta, penjanje, trčanje te samostalno odijevanje.
Ne prisiljavajte dijete da prije škole nauči čitati i pisati.
Ne treba forsirati dijete da prije polaska u prvi razred nauči čitati i
pisati. Daleko bolja priprema za školu su igre i aktivnosti u
kojima ono mora upotrijebiti svoje ruke i prstiće, a kvalitetno
djetetovo okruženje doprinosi razvijenosti predčitalačkih
vještina i potiče dijete na korištenje pisanog jezika. Već od
najranije dobi kroz listanje slikovnica i čitanje priča
razvijajte djetetove jezične vještine, slušnu pažnju, govornu
memoriju i vizualnu percepciju.
Olakšajte djetetu početno učenje i
vježbajte s njim:
- vidno razlikovanje – uočavanje manjih razlika među
predmetima, znakovima; - slušno razlikovanje – pogodne su različite govorne igre,
pjesmice, igre sa zvukovima; - usvajanje vremenskih i prostornih odnosa – jučer, danas,
sutra, prije, lijevo, desno, ispred, iza; - usvajanje pojma broj – brojanjem predmeta (ne učenjem
brojenja napamet); - opće oblikovanje pojmova – zadaci kao: što se sve može obući,
što je sve potrebno za pojedino zanimanje, što sve ubrajamo u
pokućstvo i slično; - sposobnost klasifikacije – koje domaće životinje poznaje,
voće, vozila te razvrstavanje po klasama, hijerarhiji,
svrstavanje predmeta prema boji, obliku, vrsti – pogodni predmeti
za ovakve aktivnosti su plodovi, školjke, lišće, gumbi,
sličice i slično.
B.M.