Kardio vs. trening snage – što odabrati?

vjezbanje dizanje utega1

Ova je tema oduvijek bunila vježbače i one koji se tek žele okrenuti zdravijem životu.

Većina trenera će se složiti kako obje vrste vježbanja treba uključiti u fitness program, no razilaze se u mišljenju koliko se treba posvetiti određenom obliku vježbanja,

Uobičajene preporuke stručnjaka  zahtijevaju tri do četiri dana kardio treninga i samo dva do tri dana treninga sa utezima. Dakle, kardio pobjeđuje!

zdrave navikeProblem kod fokusiranja na samo jedan oblik vježbanja se može usporediti s onom starom poslovicom "od drveta ne vidimo šumu".  Ako vježbači reduciraju broj oblika vježbanja, također će reducirati sveobuhvatnu sliku potreba svoga tijela i na kraju umanjiti rezultate i ne ispuniti ciljeve.

Ako se odlučite samo na trčanje, odričete se dobrobiti povećanja mišićne izdržljivosti, snage i čvrstoće koju nudi trening snage s utezima. Studije su pokazale kako su trkači koji također dižu utege jači, bolji trkači, te na kraju razviju bolje kapacitete srčano-dišnog sustava. Jaki mišići im omogućavaju poboljšani biomehanički stil trčanja, što dodatno pomaže u njihovom razvoju.

Naravno, možemo reći da se i dizači utega koji se ne bave kardio treningom odriču dobrobiti boljeg kapaciteta srčano-dišnog sustava.  Možda nedostatak izdržljivosti neće previše utjecati na njihov anaerobni stil vježbanja, oni će na zapreke nailaziti u svakodnevnim situacijama, primjerice, brzo će se zadihati uspinjući se stepenicama, neće moći potrčati za tramvajem i sl.

Stručnjaci preporučaju zagrijavanje prije bilo kojeg oblika vježbanja, jednako kao i istezanje poslije.

K. Horvat

 Prati nas na Viber Public Chatu!