Psiha

Psiha

Izbjegnite svađe i uspješno upravljajte blagdanskim stresom

Primijenite ovih 10 pravila i izbjegnite svađe i stres tijekom božićnog vremena, važno je za održavanje vašeg općeg blagostanja.

Izbjegavanje svađa i smanjenje stresa tijekom božićnog vremena uključuje kombinaciju učinkovite komunikacije, planiranja i održavanja zdrave perspektive na blagdansku sezonu. Evo nekoliko savjeta koji će vam pomoći da se nosite s potencijalnim stresorima i sukobima:

Komunicirajte otvoreno

Njegujte otvorenu komunikaciju s obitelji i prijateljima. Razgovarajte o očekivanjima i planovima unaprijed kako biste bili sigurni da su svi na istoj strani. Jasno izrazite svoje misli i osjećaje i slušajte druge kako biste razumjeli njihove perspektive.

Izbjegnite probavne probleme: Liječnik savjetuje kako se ne prejesti ovog Božića – Ordinacija.hr (vecernji.hr)

Postavite realna očekivanja

Nerealna očekivanja mogu dovesti do razočaranja i stresa. Budite realni u pogledu onoga što možete postići, kako u pogledu aktivnosti tako i u pogledu potrošnje. Otvoreno komunicirajte o darivanju, ukrasima i drugim tradicijama kako biste izbjegli nesporazume.

Planirajte unaprijed

Izbjegnite stres u zadnji čas. Napravite raspored za blagdanske zadatke i događaje, uključujući kupovinu, kuhanje i uređenje. Planiranje unaprijed omogućuje vam da učinkovito upravljate svojim vremenom i smanjuje vjerojatnost da se osjećate preopterećeno.

Shutterstock

Uspostavite tradiciju i rutinu

Uspostavljanje tradicije i rutina može pružiti osjećaj stabilnosti tijekom blagdanske sezone. Dosljednost može pomoći u smanjenju stresa i stvaranju pozitivnih zajedničkih iskustava.

Vježbajte fleksibilnost

Znate i sami unaprijed da neće sve ići po planu. Budite fleksibilni i prilagodljivi kada se pojave neočekivane situacije. Važno je usredotočiti se na užitak zajedničkog provođenja vremena, a ne dopustiti da manje smetnje dovedu do sukoba.

Postavite financijske granice

Financijski stres česta je briga tijekom blagdana. Odredite proračun za darove i druge troškove i obavijestite o tim ograničenjima obitelj i prijatelje. Naglasite važnost promišljenih gesta u odnosu na ekstravagantno trošenje.

Napravite pauze i brinite se o sebi

Kad napetost poraste, uzmite pauze da se ohladite i brinite se o sebi. Bilo da se radi o kratkoj šetnji, vježbama dubokog disanja ili trenutku samoće, briga o vašem emocionalnom blagostanju ključna je tijekom stresnih razdoblja.

Delegirajte odgovornosti

Izbjegavajte preuzimanje prevelike odgovornosti na sebe. Delegirajte zadatke i uključite druge u pripreme za odmor. Podijeljene odgovornosti promiču timski rad i smanjuju teret na pojedinca.

Izbjegavajte osjetljive teme

Imajte na umu osjetljive teme koje bi mogle dovesti do svađe. Ako je vjerojatno da će određene teme izazvati napetost, razmislite o postavljanju temeljnih pravila za razgovor ili potpunom izbjegavanju tih tema tijekom blagdanskih okupljanja.

Potražite stručnu pomoć ako je potrebna

Ako obiteljski sukobi ili stres postanu neizbježni, razmislite o traženju pomoći obiteljskog terapeuta ili savjetnika. Stručno vodstvo može pružiti alate i strategije za upravljanje sukobima i poboljšanje komunikacije.

Ne zaboravite da je blagdansko vrijeme radost, povezanost i slavlje. Davanjem prioriteta komunikaciji, planiranju, fleksibilnosti i brizi o sebi, možete preživjeti božićnu sezonu s manje stresa i većim fokusom na pozitivne aspekte blagdana.

H. A.

Ordinacija preporučuje

card-icon

Zdravstveni adresar

S lakoćom pronađite ordinaciju, ljekarnu, polikliniku i drugo.

card-icon

Baza bolesti

Nešto vas boli ili smeta? Prije odlaska liječniku možete se informirati ovdje.

Možda će vas zanimati i ovo