Unatrag nekoliko godina uočava se sve veći porast govorno-jezičnih teškoća kod djece predškolske dobi, bilo da se radi o teškoćama artikulacije, usporenom razvoju govora ili teškoćama vezanim uz uporabu jezika.
Razlozi za to su brojni, a ubrzan način života i sadržaji kojima su djeca danas izložena također mogu biti djelomično odgovorni za navedene teškoće.
Već u vrtiću (godina pred školu) možemo prepoznati djecu
koja potencijalno mogu razviti teškoće čitanja i pisanja.
Kako bi se izbjegle veće
teškoće u školi, dobro je potražiti savjet logopeda i psihologa koji će učiniti
procjenu spremnosti za školu i roditelje uputiti u potrebne postupke.
Predstavljamo vam vježbenice koje će vašem djetetu svakako biti od pomoći! One su nastale iz
dugogodišnje prakse autorica Nataše Šunić, prof. logoped i Renate Kožul, prof. logoped.
Kada slova ne slušaju
Vježbenica je namijenjena djeci od prvog do četvrtog razreda koja pokazuju
teškoće u svladavanju čitanja i pisanja te njihovim roditeljima, učiteljima i
ostalim stručnjacima koji im pomažu u svladavanju ovih vještina. Djeca će kroz
nekoliko razina zadataka naučiti vizualno razlikovati neposlušna slova, poboljšati
strukturu rečenice u samostalnom pismenom izražavanju te proširiti vokabular. Kako
slova nekada zaista znaju biti neposlušna, namjera nam je bila na što zabavniji
način omogućiti djeci discipliniranje tih istih slova u svladavanju složenih
vještina kao što su čitanje i pisanje.
Slikom do priče
S obzirom da je naše doba obilježeno različitim oblicima komunikacije, govor
kao sredstvo komunikacije zauzima vrlo važno mjesto. Kroz dugogodišnje iskustvo
u radu s djecom različitih govorno-jezičnih teškoća, uočili smo stvarni
nedostatak radnih materijala usmjerenih upravo
poticanju razvoja govora i jezika. Kako je govor vještina koje se uči i
traži stalnu interakciju, u prvom redu se ovim materijalima obraćamo
roditeljima. Oni su prvi govorni modeli koje dijete susreće.
Iako početno zamišljeni kao radni materijal za
poticanje razvoja vokabulara i strukture rečenice djece koja imaju zakašnjeli
govorno-jezični razvoj, poslužit će i djeci urednog govorno-jezičnog razvoja
kao dodatni poticaj razvijanju jezičnih vještina. Sadržaji su popraćeni
ilustracijama, a forma radnih listića omogućuje razvijanje kreativnosti u
njihovoj primjeni. Kroz sličice koje se izrezuju, povezuju olovkom ili
zaokružuju, djeca na zabavan način usvajaju govor i jezik.
Autorice se nadaju da će vježbenice
djeci i njihovim roditeljima (ali i učiteljima, odgojiteljima, logopedima…)
u prvom redu pružiti obilje zabave i
uporište za stvaranje novih govorno-jezičnih aktivnosti, a mi u to ne sumnjamo!
I.G.