Djeca koja loše spavaju imaju veće izglede za lošijim ocjenama u školi, ustanovili su brazilski istraživači koji su proučavali ondašnje školarce stare između sedam i deset godina. Ona djeca s poremećajima spavanja ili disanja u pravilu su imala slabije ocjene od svojih vršnjaka koji nisu imali nikakvih problema sa snom.
Tako je 25 posto mališana s problemima spavanja palo razred zbog matematike, usporedno s osam posto mališana koji su dobro spavali. Jednako tako je 13 posto učenika s poteškoćama spavanja palo razred zbog portugalskog jezika, za razliku od devet posto mališana bez problema sa snom.
“Zato jer su simptomi poremećaja u snu, a pogotovo poremećaji disanja u snu, jako česti, sugeriramo da svi zdravstveni djelatnici i odgajatelji postanu svjesni ovog dramatičnog učinka i djeluju sukladno tome kako bi se riješio ili olakšao ovaj javno-zdravstveni problem”, izjavili su istraživači Federalnog sveučilišta Sao Paula.
Stručnjaci ističu kako neujednačeno vrijeme odlaska na počinak te tjeskoba (u školi ili kod kuće) doprinose problemima sa snom u djetinjstvu, a mnoga djeca imaju neki poremećaj spavanja koji nije ustanovljen, kao što su mjesečarenje, nesanica, noćne more itd. Uza sve to, mnoga su istraživanja pokazala kako je loš san mališana povezan s dječjom pretilošću, što može dugoročno povisiti rizik od bolesti srca ili dijabetesa.
K. Pužar