Osim što pomaže motoričkom razvoju, izgradnji mišića, čvrstih kostiju i dobrom imunitetu, redovita tjelesna aktivnost može poboljšati učenje i pamćenje kod djece.
Svjesni smo pozitivnog učinka koji redovita tjelovježba ima na naše zdravlje, no inzistiramo li da i naši najmlađi redovito uživaju u nekoj tjelesnoj aktivnosti?
Osim što pomaže motoričkom razvoju, izgradnji mišića, čvrstih kostiju i dobrom imunitetu, redovita tjelesna aktivnost može poboljšati učenje i pamćenje kod djece, pogotovo kada je određeni zadatak težak, tvrde američki istraživači.
Stručnjaci Sveučilišta Illinois su podijelili devetogodišnjake u dvije skupine, ovisno o njihovoj razini tjelesne forme, a svi su mališani dobili zadatak zapamtiti lokacije na izmišljenoj karti. Ona djeca koja su bila među 30 posto najaktivnijih vršnjaka lakše su se sjetila imena gradova koja su morali naučiti u odnosu na djecu koja su pripadala među 30 posto ispitanika u najlošijoj tjelesnoj formi.
Stručnjaci tvrde: “razina tjelesne forme može različito utjecati na učenje kada je metoda koja se koristi zahtjevnija. Tako viša razina aerobne tjelesne forme može djelovati dobrobitno na učenje i pamćenje kod školaraca”. Najavili su kako se buduća istraživanja trebaju koncentrirati na način na koji ovi faktori utječu na neurološke procese djece za vrijeme procesa učenja.
Studija je objavljena u časopisu PLOS ONE.Na tragu ovih istraživača bili su i stručnjaci Sveučilišta Michigan koji su ustanovili kako školarci u dobroj tjelesnoj formi imaju i bolje rezultate nakon “grijanja stolca”:
“Što su vaša djeca u boljoj formi, to će imati bolje rezultate na
ispitima. To je uzbudljivo! Djeca u dobroj formi imaju veće šanse
postati odrasle osobe u dobroj formi, a sada vdimo da je i tjelesna
sprema povezana s akademskim postignućima. Nadajmo se da će se oboje
nastaviti u budućnosti”, zaključio je Pivarnik. Više pročitajte u članku Fit školarci imaju bolje ocjene.
K. Pužar