Smetnje govora, smetnje čitanja, kognitivni ispadi, nespretna djeca i slaba koncentracija pokazuju kako danas sve više djece ima razvojne smetnje. Kako roditelji mogu utjecati na razvoj inteligencije, u kojoj je mjeri ona nasljedna, pojašnjava najveći autoritet na području odgoja i obrazovanja na ovim prostorima, dr. Ranko Rajović.
Doktor Ranko Rajović izrazito je zanimljiva ličnost čija se predavanja rado slušaju i gledaju, a kako i ne bi kada govori o jednoj od temeljnih životnih tema – zdravom mentalnom razvoju djeteta.
U hotelu Antunović u Zagrebu, 26. studenog u 18 sati, imat ćete priliku slušati dr. Rajovića 90 dragocjenih minuta, a govorit će o temi “NTC program: igre koje oštećuju razvoj djeteta, a da toga nismo ni svjesni.”
Teško je shvatiti što se posljednjih godina događa, no program NTC pokušava pomoći djetetu da dostigne svoje biološke potencijale te je koncipiran tako da se provodi već od vrtića. Program je prisutan u 20 država, u 7 ima državnu akreditaciju te je od Mense prepoznat kao nešto kvalitetno.
” NTC program pomaže razvoju svakog djeteta, ali je posebno dobar za razvoj darovite djece. Naime, kroz godine smo proveli oko 20 istraživanja, objavili preko 30 radova, program istražuje malo poznate pravce u pedagogiji , neuroznanostima , povezujemo nova otkrića iz medicine, primjenjujemo ih u pedagogiji, sahranjujemo sa stotinama učitelja i odgojitelja, pa su ova priznanja dobrodošla…”, izjavio je dr. Rajović.
Što se tiče pak utjecaja roditelja na razvoj inteligencije, on smatra kako inteligencija nije nasljedna te je nasljedan samo potencijal. Smatra, također, kako ona nije presudna za uspjeh u životu već je za to potrebno funkcionalno znanje
” Često se može pročitati da je inteligencija nasljedna 50% a da ostalo ovisi o okruženju. To se lako može opovrgnuti, dovoljno je zamisliti situaciju gdje roditelji, koji su inteligentni dobiju dijete koje će živjeti u bijeloj sobi pet godina bez mogućnosti komunikacije s drugima. Hoće li biti inteligentan 50% kao roditelji. Naravno da neće. Neće biti ni 30%, a možda ni 10%. To znači da je okruženje jako važno, možda i preko 90%, što jasno govori da mora postojati određena stimulacija. “, pojašnjava dr. Rajović.
U odgoju se griješi od samog rođenja djeteta do njegovog polaska u školu, a uglavnom se radi o prevelikoj zaštiti, sprečavanju puzanja ili skakanja po blatu ili krevetu. Roditelji nisu svjesni da su to sve važne aktivnosti koje formiraju važne regije u kori velikog mozga, a koje su opet važne za kognitivne procese.
Dr. Rajović posebno naglašava kako su se vremena promijenila i ako ne promijenimo pristup u razvojnom periodu, imat ćemo još više razvojnih smetnji i kognitivnih ispada kod djece. Vrijeme je da se roditelji probude, vrijeme brzo prolazi, greške se teško ispravljaju.
Za više informacija pošaljite mail na simpozij@vecernji.net ili nazovite na 01/6300-574 svakim radnim danom od 9-17 sati. Za prijavu ispunite obrazac.
Prijave popunjene.
Zbog velikg broja upita i prijava otvoren je novi termin za predavanje dr. Rajovića. Prijavite se ovdje.
Foto: Shutterstock