Halo, doktore!

Vi pitate, naši liječnici odgovaraju

info

Prijavite se u svoj račun kako bi mogli postavljati pitanja liječnicima. Nemate korisnički račun? Učlani se.

Postavite pitanje

P: Granični poremećaj

Objavljeno 15.10.2013.

Psihološki problemi

Imam 21 godinu. Pijem Prozac, Rivotril (4x0,5mg), Zeldox i Zyprexu. Imam dijagnosticirani granični poremećaj ličnosti. U zadnje vrijeme sam primijetio da mi se ponovno vraćaju simptomi socijalne fobije, kao što je tremor u vratu, rukama i nogama, npr; kad ispijam kavu u kafiću, kad pričam s nekim nepoznatim oči u oči, itd. Taj tremor me jako smeta. Nisam ga imao već dugo vremena, Rivotril ga je skroz bio uklonio, ali se sad opet vratio. Ne znam što da radim. Razgovarao sam sa svojom psihijatricom, no ona mi nije puno rekla o tome. Trenutno mi uvodi smanjenje Zyprexe, pio sam 10 mg, sad pijem samo 5mg. Što da radim?

Poštovani! Iz opisanog shvaćam da je glavni način kako se nosite s vašim stanjem farmakoterapija. Za savjet oko lijekova mi treba puno više podataka koje ovakav medij ne može dati. Dakle, morao bih vas upoznati, čuti sve o vašim smetnjama i prilikama, zdravstvenom statusu… Morao bih znati i povijest uzimanja lijekova i znati kako su vam djelovali koji. Iz svega nadam se da razumijete da lijekove ne mogu komentirati. Probajte što bolje surađivati s vašom psihijatricom i nadat se da ćete kroz vrijeme pronaći, promijeniti i primijeniti najadekvatiniji. Liječenje graničnog poremećaja nije lako. Uz farmakoterapiju mislim da je važno da uđete i u psihoterapiju (lijekovi umanjuju tegobe a ne mijenjaju ličnost), da biste vremenom bolje ovladali sobom, razumjeli o čemu se radi i kroz godine ukupno bolje funkcionirali.