Halo, doktore!

Vi pitate, naši liječnici odgovaraju

info

Prijavite se u svoj račun kako bi mogli postavljati pitanja liječnicima. Nemate korisnički račun? Učlani se.

Postavite pitanje

P: Koji su mogući uzroci izostanka krvarenja uz kontracepcijske tablete?

Objavljeno 01.02.2011.

Kontracepcija

Već godinama pijem Logest. Zadnja tri zamjenska krvarenja nisu nastupila usprkos uobičajenim simptomima. Tri mjeseca sam u stresnom razdoblju zbog velikih promjena u životu. Test na trudnoću je negativan. Koji su mogući uzroci izostanka krvarenja i da li je nužno napraviti pregled (daleko sam od svog ginekologa). Da li je štetno čekati 6 mjeseci s pregledom?

Nastavite dalje uzimati Logest kako da se ništa nije dogodilo. S dužinom uzimanja kontraceptivhih tableta prijelomna krvarenja (tako se zove stručno ”menstruacija” uz kontraceptivne tablete) mogu postajati sve oskudnija i oskudnija te u jednom trenutku mogu posve izostati. Naravno, ukoliko ste sve tablete uzeli na vrijeme, to sve nema nikakve veze s kontraceptivnom zaštitom i ona je i dalje potpuna. Sve ovo naravno ne vrijedi samo za Logest, nego i za sve ostale kontraceptive. Što se zapravo dogodi – glavno kontraceptivno djelovanje  tableta je da nema funkcije jajnika i samim tim nema ovulacije (bez ovulacije nema trudnoće). Sporedno kontraceptivno djelovanje je da je debljina sluznice koja oblaže unutrašnjost maternice (endometrij) pove tanka i stoga, kada bi se trudnoća i dogodila ona se u takav endometrij ne bi mogla ”primiti” odnosno implantirati. S dužinom korištenja kontraceptiva, sluznica kod nekih žena može postajati sve tanja i tanja i u jednom trenutku sluznice ”gotovo više nema”. I sama menstruacija zapravo nije krvarenje kako se to uobičajeno kaže, već je to zapravo odbačena, razgrađena sluznica pomiješana s nešto krvi. Što je odbačena sluzanica deblja i to ”krvarenje ”je veće i obrnuto, što je ona tanja to je i ”krvarenje” manje (namjerno krvarenje stavljam pod navodnike jer je to sve prije nego li samo krvarenje). Dakle, ukoliko nemate što odbaciti, nemate što niti krvariti. Nastavite tablete uzimati na uobičajeni način sa sedmodnevnom pauzom. S kontraceptivnim djelovanjem nema problema i ne zbiva se ništa opasno. Ukoliko i dalje ne bude očekivanog krvarenja, javite se ginekologu koji će dodatnim preparatom estrogenog hormona, uz kontraceptiv kojeg uobičajeno uzimate, učiniti da sluznica ponovno bude nešto deblja i da se sve vrati u uobičajeno stanje. Taj postupak se može ponavljati od vremena do vremena.