Halo, doktore!

Vi pitate, naši liječnici odgovaraju

info

Prijavite se u svoj račun kako bi mogli postavljati pitanja liječnicima. Nemate korisnički račun? Učlani se.

Postavite pitanje

P: Nemir, tjeskoba, nervoza, drhtavica, promjena raspoloženja….

Objavljeno 10.09.2015.

Psihološki problemi

Poštovani! Imam 26 godina, 52kg i visoka sam 1,57. Prije 9 godina sam dobila dijagnozu aneksiozno depresivni poremećaj. Bila sam na raznim antidepresivima počevši od seroxata, amizzola, itd. Sve to vrijeme nisam prekidala sa antidepresivima ali sam uvijek bila na dozi od 5 do 10 mg. Uvijek sam se osjećala dobro ali sam radi preventive pila antidepresive. Plašila sam se povratka bolesti. Donijela sam odluku da prekinem sa lijekovima, i lako sam se skinula. Prije skidanja sam bila 3 godine na esramu od 5 mg. 5 mjeseci sam bila bez antidepresiva. Dobro sam se osjećala (nikad bolje) sve dok nisam otišla na more. Kada sam se vratila počeli su simptomi: nemir, tjeskoba, nervoza, drhtavica, promjena raspoloženja. Javim se svom doktoru odmah, nisam čekala 2 sedmice, i on mi je propisao bromazepan 1.5 ujutro i uvečer. Malo me smirivalo ali opet simptomi. I uključi mi esram pola ujutro, pola uvečer. Možete li mi reći, od čega se to javilo, a na tako maloj sam dozi bila? Sada trenutno imam nuspojave jer pijem esram 3 dana. Kada mogu očekivati da će se nuspojave povući? Da li se ovo može izliječiti, da li u takvim slučajevima pomaže psihoterapija? I još jedno pitanje: da li se antidepresiv smije piti u trudnoći? Hvala unaprijed.

Antidepresivi u vašem slučaju očito dobro snižavaju prag za frustraciju. Kad se pojavila neka situacija koja vam je izazvala neku jaču frustraciju, počeli su ponovno simptomi. Psihoterapija može pojačati ili stvoriti mehanizme koji vam olakšavaju nošenje sa stresom i tako vas čine otpornijom na pojavu simptoma, slično kako to čine i antidepresivi. U trudnoći nije dobro piti antidepresive, no oni su vrlo heterogena skupina i neki od njih ne predstavljaju velik rizik za čedo, pa se kad je to opravdano ipak propišu. Tu procjenu radi psihijatar koji poznaje pacijenta. Što se tiče nuspojava escitaloprama, one su vjerojatno već prošle – traju obično nekoliko dana.