Halo, doktore!

Vi pitate, naši liječnici odgovaraju

info

Prijavite se u svoj račun kako bi mogli postavljati pitanja liječnicima. Nemate korisnički račun? Učlani se.

Postavite pitanje

P: Ponekad je nemoguće razlikovati epilepsiju od psihogenih ataka

Objavljeno 21.02.2017.

Psihološki problemi

Poštovani, molila bih vas odgovor i informaciju, od dečka sestra od malih nogu boluje od epilepsije i psihičkih bolesti (dijagnosticirana shizofrenija i podvojenost ličnosti), uz to što uzima sve potrebne lijekove za epilepsiju već nekoliko godina prima i lijekove i injekcije antipsihotike, tj. zadnjih mjeseci jednom mjesečno prima Xeplion injekcije i uz uobičajene nuspojave umora i iscrpljenosti zadnjih dana ima napade. Doktor specijalist telefonski nam je rekao da to ne liči na epileptične napade. Naime, svakih pola sata, sat ili dva djevojka (32.g.) ima napad na način da počne žmiriti, ukoče se ramena i zglobovi ruku, lagano se trese vrat i ruke koje su podignute u razinu ramena i zgrčene, i to traje od minutu, dvije do 4-5 minuta. Glava se polako kreće lijevo-desno, skupljene šake također, poput drhtavice. Osoba je svjesna napada, osjeti ruke i vrat, no do sada se to nije nikada tako često ponavljalo. Jel moguće da su to nuspojave upotrebe antipsihotika, je li riječ o konvulzijama, ili pak o tardivnoj diskineziji kako sam uspjela "proguglati"? Unaprijed Vam zahvaljujem na odgovoru i pomoći te srdačno pozdravljam! MD

Poštovana, čini mi se da ste dovoljno guglali. Sad se, molim, obratite nekom liječniku, i to predlažem neurologu uz kontrolni EEG. Naime, nemoguće je koji puta razlikovati pravu epilepsiju od psihogenih ataka. Ovo što opisujete može sličiti možda temporalnoj epilepsiji kao i psihogenom napadu, ne baš i tardivnoj diskineziji. Bez obzira na to što ja ili netko drugi misli, pouzdanost medicine je ipak nešto veća kad se ona obavlja na zato predviđenom mjestu i u susretu liječnika i pacijenta.