Halo, doktore!

Vi pitate, naši liječnici odgovaraju

info

Prijavite se u svoj račun kako bi mogli postavljati pitanja liječnicima. Nemate korisnički račun? Učlani se.

Postavite pitanje

P: Treba istražiti uzrok Vaše anemije i gubitka tjelesne težine

Objavljeno 28.10.2013.

Problemi sa štitnjačom

Cijenjeni, imam 37 godina, u zadnjih 2 i pol mjeseca smršavila sam 7 kg (s 59kg na 52 kg), napravila sam krvnu sliku u kojoj su mi vrijednosti hemoglobina 117g/l i hematokrit 0,339 i hormon štitnjače TSH mi je jako povišen 13.3! Moj liječnik opće prakse mi je rekao, da mi štitnjača ne radi i prepisao terapiju Euthyrox 100mikrograma x1 dnevno i Heferol! Za mjesec dana moram prekontrolirati štitnjaču. Mene zanima,da li ću Euthyrox morati piti doživotno? Postoji li način,da se rad štitnjače pokrene tj.na neki način stimulira? U obitelji nitko nije imao problema s štitnjačom.. .Hvala unaprijed na odgovoru!

Poštovani   Nadam se da je kod Vas učinjen uz TSH i T4, jer ukoliko je uz povišeni TSH, T4 snižen ili uredan tada imate hipotireozu, tj.smanjeni rad štitnjače. Ukoliko nije uz TSH učinjen T4, najprije ga treba napraviti. Ukoliko doista imate hipotireozu, ovaj poremećaj je najčešće doživotan i potrebno je doživotno uzimati hormon štitnjače. Rad štitnjače koji je usporen ne može se stimulirati, osim uzimanjem nadomjesne terapije tiroksinom. Vaš gubitak tjelesne težine nije povezan s hipotireozom, niti Vaša anemija nije povezana s poremećajem štitnjače. Treba istražiti uzrok Vaše anemije i gubitka tjelesne težine. Potrebno je učiniti kolor dopler ultrazvuk trbušne šupljine i štitnjače, ukoliko ih niste radili. Posebno treba istražiti uzroke anemije u želucu, crijevima i ginekološkom traktu.