Halo, doktore!

Vi pitate, naši liječnici odgovaraju

info

Prijavite se u svoj račun kako bi mogli postavljati pitanja liječnicima. Nemate korisnički račun? Učlani se.

Postavite pitanje

P: Velik broj povratnih depresivnih poremećaja ima sezonski karakter

Objavljeno 01.12.2014.

Psihološki problemi

Prije 9 mjeseci sam bio na hitnoj u psihijatrijskoj bolnici zbog osjećaja gušenja i lupanja srca te bezvoljnosti (strahova da mi organi u tijelu ne rade dobro (osobito mozak, pluća i srce) jer ne radim uopće od kad sam završio školu oko 4 godine... Dobio sam dijagnozu Disordo Hypochondrialis!  Terapiju Mirzaten 30 mg i Rivotril 0.5... Inače sam tip koji ne voli izlaske u klubove, pa samim time nemam baš prijatelja i to me dosta brine. Naime, već sam jednom bio kod psihijatra kad sam bio u srednjoj uz dijagnozu Emoc.tegobe u adolescenciji) a također sam imao panične napadaje.. Tad sam pio Fevarin i Helex i imao sam jake nuspojave prilikom smanjenja doze lijeka uz čudno zujanje u glavi i osjećaj da ću izgubit svijest... Inače u oba slučaja sam dobio napadaj panike i depresiju na početku zime.. Dakle zanima me zašto mi se to sve javlja po zimi, da li je opasno to što pijem Rivotril koji je antiepileptik, a ja ga trošim za smirenje i da li postoji mogućnost da se smanjenje nuspojava lijekova makar i uz bolničko praćenje. Hvala

Velik broj povratnih depresivnih poremećaja ima sezonski karakter, a to znači da se pogoršanje javlja u pravilu s nekom sezonom, najčešće zimskom. U praktičnom smislu to saznanje pomaže jer u pristupu uračunavamo i tu činjenicu. Izbor lijekova koje uzimate s tim nema direktne veze. No, vi također jasno povezujete svoje stanje i s nezadovoljstvom (… jel ne radim uopće), što znači da vanjski realitet značajno utječe na vaše ukupno stanje. Lijekovi koje spominjete su relativno sigurni, profil nuspojava (ako se jave) nema veze s bolničkim liječenjem, nego ako su nuspojave prisutne treba procijeniti eventualnu zamjenu lijekova, naravno uz pomoć liječnika.