U Zagrebu je održan okrugli stol pod nazivom “Kako i kada poučavati toleranciji?“ u Uredu pravobraniteljice za djecu. Cilj je bio osvijestiti važnost sustavnog poučavanja toleranciji različitosti kod djece predškolskog uzrasta i raspraviti kako se takav pristup može sustavno provoditi.
Na okruglom stolu okupili su se predstavnici različitih odgojno-obrazovnih institucija zainteresiranih za tematiku poučavanja prihvaćanja različitosti kod djece predškolske dobi, a kao sudionici okruglog stola, uz predstavnike Adopte, bili su i mr.sc. Maja Gabelica Šupljika – zamjenica pravobraniteljice za djecu, prof. Tijana Vidović, viša stručna savjetnica Službe za predškolski odgoj i obrazovanje pri Ministarstvu znanosti, obrazovanja i sporta, mr.sc. Andreja Silić – viša savjetnica za predškolski odgoj iz Agencije za odgoj i obrazovanje te doc.dr.sc. Josipa Mihić – socijalna pedagoginja s Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta.
Na početku okruglog stola predstavljen je Adoptin projekt To-To-Tolerancija koji je Udruga ADOPTA provela u suradnji sa Dječjim vrtićem „Prečko“ iz Zagreba, Dječjim vrtićem „Grigor Vitez“ iz Samobora i Romskim nacionalnim vijećem sufinanciranog od Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta. U sklopu projekta, razvijena je edukativna cjelina za poučavanje toleranciji i provedeno istraživanje poznavanja obiteljskih različitosti.
Istraživanje provedeno u 4 vrtićke predškolske skupine u Zagrebu i Samoboru pokazalo je da djeca imaju izrazito slabo poznavanje različitih struktura obitelji koje nisu one klasične (majka, otac, djeca). No, istraživanje je također pokazalo da djeca te dobi još nemaju razvijene predrasude prema djeci koja dolaze iz takvih obitelji (rastavljene obitelji, jednoroditeljske obitelji, posvojene obitelji, itd.). Ovim rezultatima je dodatno potvrđena važnost poučavanja toleranciji u predškolskoj dobi kada još nije došlo do negativnih utjecaja okoline na razvoj predrasuda.
Istraživanje je također pokazalo da su djeca, koja su prošla kroz razvijenu edukativnu cjelinu u sklopu projekta To-to-tolerancija, značajno povećala poznavanje različitih struktura obitelji i dodatno razvila pozitivan stav prema djeci iz takvih obitelji.
„Projekt To-to tolerancija nastao je kao rezultat istraživanja koja su pokazala jasnu potrebu poučavanja toleranciji s obzirom na različite strukture obitelji, ali i ostalih različitosti koje su prisutne u današnjem društvu. Tijekom projekta smo razvili korisnu alatku za poučavanje toleranciji za predškolske ustanove i želja nam je da ta alatka nađe primjenu u što većem broju dječjih vrtića diljem Hrvatske. Da bi se to dogodilo, potrebna nam je podrška drugih institucija, osobito Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta.“ – rekla je Diana Topčić-Resenberg, predsjednica udruge Adopta.
U sklopu projekta To-to-tolerancija izdan je i Vodič za odgojitelje, stručne suradnike i roditelje o poučavanju prihvaćanja različitosti kod djece predškolske dobi koji je ovim povodom i predstavljen svim predstavnicima institucija i stručne javnosti. U vodiču su detaljno opisane aktivnosti za poučavanje toleranciji te je dana osnovna struktura za poučavanje prihvaćanja bilo koje druge različitosti (etničke, vjerske, itd.)
Na predstavljanju projekta To-to-tolerancija mnogi sudionici su iskazali podršku tom projektu i želju da se projekt nastavi kroz suradnju s ostalim dječjim vrtićima. Tom prilikom, zamjenica pravobraniteljice za djecu mr.sc. Maja Gabelica Šupljika je izjavila: „Živimo u vremenu i društvu gdje je netolerancija prisutna u javnom prostoru, u medijima, u školi, obitelji, na ulici, na internetu, na sportskim terenima. Osim zadivljujućih humanitarnih akcija, suočavamo se s odsustvom empatije, govorom mržnje, tek deklarativnom opredijeljenosti za jednakost sviju i za ljudska prava. Mnogi odrasli i roditelji među njima se netolerantno ponašaju, prihvaćaju agresivnu komunikaciju, nasilno reagiraju u kući na poslu i u javnosti. Sve to zbunjuje djecu i potiče pitanja: što je istina, kako se u stvari treba ponašati i treba li se drukčije ponašati prema drukčijima? Zato je važno da što ranije, već u predškolsko doba djeca dobiju odgovore na ovu zbunjenost i što ranije započnu s razvojem spremnosti i zrelosti za aktivno zauzimanje za poštivanje jednakih prava za sve. Zbog toga bi ovaj vodič mogao biti dio jednog održivog i trajnijeg programa razvoja za toleranciju u predškolskoj dob.“