Imate problema s trbuhom i crijevima? Gastroenterolog upozorava na 5 mogućih krivaca

Probavni sustav shutterstock 318944678

Kriva hrana i manjak tjelovježbe bi mogli doprinijeti razvoju problema.

Zdravlje crijeva je ovisno o prisutnosti zdravih bakterija, a upravo zato ljudi konzumiraju probiotičke napitke ili suplemente. Bakterije u crijevima su svakako refleksija cjelokupnog zdravlja, a svatko bi trebao na to obratiti pažnju.

No kako znati radi li se o normalnom bolu u trbuhu ili trebate razgovarati s liječnikom? Zatvor i stalna bol na specifičnim dijelovima tijela mogu biti simptomi, pojasnila je dr. Melissa Halas, ali gubitak kilograma, krv u stolici, mučnina i povraćanje, temperatura, problemi s guranjem, žuta koža ili noćno znojenje pak mogu biti ozbiljni i simptomi koji zatjeraju hitan pregled kod liječnika.

Može se dogoditi da vaša dijagnoza bude stanje koje se lako liječi (SIBO ili IBS). Kada posjetite liječnika on će procijeniti simptome i odlučiti kako se liječiti dalje, a i procijeniti može li se raditi o upalnoj bolesti, čiru ili čak i raku. „No ako saznamo da nemate niti jedan od ovog zdravstvenog stanja, ono što je često odgovor je loš stil života: prehrana, manjak aktivnosti, loš san i stres“, pojašnjava dr.  Shaham Mumtaz, gastroenterolog. U nastavku otkriva 5 stvari koje bi mogle biti odgovorne za vaše probleme.

1. Hrana

Prema riječima stručnjaka hrana bi mogla biti odgovorna za probleme. Osobe koje konzumiraju premalo tekućine i vlakana će sigurno osjetiti nelagodu. „Kada ne unosite dovoljno vlakana, stvarate okolinu s nezdravom mikrobiotom u trbuhu, a hrana koju jedete je jednako važna kao hrana koju ne jedete“, dodaje nutricionistica  Melissa Nieves,  te ističe kako pržena i jako začinjena hrana, kava i alkohol jesu faktori koji utječu na zdravlje crijeva. Savjetuje pacijentima da smanje unos šećera jer studije pokazuju kako će se tako sigurno povećati broj bakterija u crijevima.

Imate previše kilograma? 5 je razloga zašto do pretilosti dolazi, ali i načina kako je spriječiti

Na sreću, ako samo u prehranu uvrstite zdravu hranu, možete si pomoći. Voće, povrće, riba, piletina su dobar odgovor.

2. Stres

Ako ne spavate dobrovoljno i često se nalazite u stresnim situacijama na poslu ili kod kuće, to svakako može utjecati na zdravlje probave. Studije potvrđuju da manjak sna može utjecati na jače doživljavanje stresa, a neke i kažu kako se radi o negativom ishodu kada su u pitanju bakterije u tom organu. Hormoni stresa i upalni procesi mogu promijeniti ravnotežu bakterija, ali isto tako vas potaknuti da jedete velike količine hrane za koje znate da nije zdrava.

3. Manjak fizičke aktivnosti

Dr. Mumtaz pojašnjava vezu između minimalne količine kretanja i zdrava crijeva, mada su istraživanja još u tijeku. „Kada više krvi kola tijelom, može se promijeniti stanje bakterija koje su nastanjene u crijevima“, dodaje. Umjerena količina tjelovježbe je posebno važna za očuvanje zdravlja crijeva, a prema njegovim riječima, 150 minuta u tjednu treba odvojiti upravo za aktivnosti.

4. Određena medicinska stanja

Dok prehrana, alkohol, stres i ostali faktori  utječu na zdravlje crijeva, isto mogu činiti i određena medicinska stanja – posebno ako imate celijakiju, IBS, gastritis ili infekciju H.Pylori bakterijom. Sva ta stanja mogu biti i jako osjetljiva na stres.

Prehrana za svaki tip kože: Što jesti ako imate suhu ili masnu kožu - nije svejedno!

5. Antibiotici

"Antibiotici se smiju koristiti samo onda kada su prepisani od strane liječnika jer pretjerano korištenje istih može poremetiti omjer zdravih bakterija u crijevima i tako voditi do ozbiljnog stanja koje se naziva Clostridium difficile, ili C. diff,  a zahtjeva liječničku intervenciju kako bi se tretirao ozbiljna proljev i upala crijeva.

A. A.

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!