Kako online komunicirati s potencijalnim pacijentima? - Ordinacija.hr
Zdravlje

Zdravlje

Kako online komunicirati s potencijalnim pacijentima?

O prvom edukacijskom programu online komuniciranja za poliklinike i ordinacije razgovarali smo s pokretačima Mirelom Španjol Marković, direktoricom Ciceron komunikacija i Davorom Runje, direktorom Drap agencije.

Kako ste se upravo vi i vaše dvije tvrtke ujedinili u ovaj
poduhvat? Iz kojih razloga?

Početkom godine i Ciceron i Drap počeli su dobivati znatno više
upita od raznih poliklinika, ali i ordinacija, za različite aspekte online
komunikacije i oglašavanja. Kako je Ciceron komunikacije jedna od vodećih
hrvatskih tvrtki za poslovnu edukaciju, a Drap višestruko nagrađivana digitalna
agencija te zajedno u potpunosti pokrivamo cijelo područje online
komuniciranja, upravo smo iz tih razloga odlučili ponuditi integrirani
edukacijski program online komuniciranja ciljnoj publici koja trenutno ima jaku
potrebu za time.

Zašto baš online komunikacije za poliklinike, a ne za neku drugu
industriju?

Zdravstvo je vrlo specifična djelatnost. S jedne strane je vrlo
zahtjevno i dobra priprema je nužna i neophodna za učinkovitu komunikaciju, a s
druge strane potencijal je ogroman na domaćem i pogotovo na stranim tržištima.
No to ne znači da samo ova industrija ima potrebnu za što učinkovitijim online
komuniciranjem, već samo da je njihova potreba trenutno najizraženija. Štoviše,
na ovaj način omogućavamo veći pristup valjanim i provjerenim informacijama o
zdravlju na internetu, što je u interesu ne samo poliklinika nego i građana
koji svakodnevno traže takve informacije na internetu.

Koje su prednosti online komunikacije?

Internet postaje primarno mjesto za informiranje o zdravlju i
uslugama u zdravstvu. Današnji pacijenti prije odlaska doktoru pročitaju članke
na Wikipediji o svojim bolestima, raspitaju se o određenom doktoru na forumu,
pročitaju blogove ljudi koji su imali slična iskustva i odaberu za inicijalni
pregled polikliniku koja se oglašava na Googleu ili koju prate na
Facebooku. Ljudi vole u potpunosti razumjeti problem prije nego što ga
krenu rješavati, a pogotovo ako se radi o zdravlju. Online komunikacijom
poliklinike mogu svoju djelatnost približiti korisnicima, objasniti im
riječima, slikom i videom sve što ih zanima i demistificirati zdravstvo te im
omogućiti što izravniju komunikaciju i veću dostupnost provjerenim
informacijama.

O čemu će sve biti riječ na ovoj edukaciji?

Na ovoj edukaciji obradit ćemo glavne online komunikacijske
kanale
: e-mail komunikaciju, newslettere, blogove, web stranice te društvene
mreže s posebnim naglaskom na Facebooku. Bavit ćemo se i Google te Facebook
oglašavanjem. Edukacija je praktične prirode što znači da ćemo koristiti
primjere iz prakse i iskustva. Gradivo će se obrađivati u vidu interaktivne i
individualizirane radionice s vježbama i uputama. Nakon teoretskog
objašnjavanja polaznici će sami ili u grupama uvježbavati naučeno uz kompletnu
asistenciju predavača na svakom koraku. Cilj nam je nakon ova dva dana
edukacije podučiti polaznike kako i što komunicirati online, osposobiti
ih da znaju odabrati i upravljati baš onim komunikacijskim online kanalima koji
ih najbrže i najučinkovitije povezuju s onima koji ih trebaju. Najvažnije od
svega je da ih osposobimo da počnu primjenjivati naučeno u svom svakodnevnom
poslu.

Koliko ljudi komuniciraju online o zdravlju?

Prema statistikama, više od 1.200.000 Hrvata na internetu traži
zdravstvene informacije, što je više od 50 posto Hrvata koji koriste računalo
redovito. Taj se broj svakim danom povećava, jer što je veći broj zdravstvenih
informacija, veća je i potražnja za njima.

Može li nečija online (ne)prisutnost danas biti od presudnog
značaja u odabiru poliklinike?

Prvi korak prikupljanja informacija o simptomima i bolestima je
internet i tu leži prilika za prvi kontakt s potencijalnim pacijentom – bila to
pretraga na Googleu, blog članak o bolesti ili Facebook status koji poziva na
preventivni pregled. Poliklinike koje uspješno ostvare taj prvi kontakt osjetit
će direktnu korist u svom poslovanju. Najvažnije je da se poliklinike
približe svojim potencijalnim pacijentima kroz online komunikaciju što će im
zaisgurno uvelike pomoći u samom poslovanju, ali i u izgradnji postojanijih
odnosa sa svojim (potencijalnim) pacijentima.

Koji su to sve online komunikacijski kanali na raspolaganju
poliklinikama danas?

Širok je raspon online komunikacijskih kanala koje mogu
koristiti poliklinike i ordinacije u svom radu, a to su e-mail, web stranice,
Facebook, Twitter, LinkedIn, blogovi, newsletteri, Youtube, online
oglašavanje… Online komunikacijskih kanala je mnogo, samo treba znati prepoznati
one koji najviše odgovaraju pojedinoj poliklinici i njenim potencijalnim
pacijentima te se prilagoditi svakom od njih i različito im pristupiti. Upravo
ovom edukacijom osposobljavamo poliklinike i ordinacije da znaju odabrati i
upravljati baš onim komunikacijskim online kanalima koji ih najbrže i
najučinkovitije povezuju s onima koji ih trebaju.

Koji su najučinkovitiji od njih?

Različiti komunikacijski kanali su najučinkovitiji za različite
specijalizacije i različite ciljne skupine. Naš cilj je demistificirati
raspoložive komunikacijske kanale kako bi svatko znao infomirano izabrati one
koje mu najviše odgovaraju. Treba također imati na umu da koje god kanale
odaberemo, trebamo ih redovito administrirati i voditi računa da smo uvijek na
raspolaganju našim korisnicima.

Koji su benefiti ove edukacije za poliklinike?

Osnovna korist je znati odabrati i koristiti online
komunikacijske kanale od kojih možemo očekivati najveću korist za uloženo
vrijeme i ostale resurse za svoju polikliniku. Mnoge poliklinike nisu ni
svjesne koliko je online komunikacijski svijet danas moćan, a mi im ga želimo
približiti i omogućiti im da izvuku najviše i najbolje iz njega. 

Gdje i kada će se održati prva serija edukacija?

Održat će se 19. i 20. travnja 2013., u petak i subotu, u Hypo Centru. Svi
zainteresirani mogu saznati više o samom programu i prijaviti se na www.ciceron.hr

 

Ordinacija.hr

Ordinacija preporučuje

card-icon

Zdravstveni adresar

S lakoćom pronađite ordinaciju, ljekarnu, polikliniku i drugo.

card-icon

Baza bolesti

Nešto vas boli ili smeta? Prije odlaska liječniku možete se informirati ovdje.

Možda će vas zanimati i ovo