S gotovo 14.7 milijuna nezaposlenih Amerikanaca, neki kandidati čine sve i svašta kako bi se obračunali s konkurencijom i preduhitrili ju.
I dok se jedni vraćaju u školu kako bi stekli nova znanja, drugi poduzimaju ekstremnije mjere – podvrgavaju se plastičnim operacijama kako bi poboljšali fizički izgled.
“Mogu vam posvjedočiti da u zadnje vrijeme imamo povećani broj klijenata koji žele izgledati što bolje kako bi se mogli boriti s nemilosrdnom konkurencijom. Svi kandidati imaju znanja i vještine, imaju odlične životopise. Međutim, oni žele izgledati osvježeno i na taj način dokazati kako mogu držati korak s mlađom konkurencijom”, izjavio je Yan Trokel, plastični kirurg iz New Yorka.
Je li i u Hrvatsku stigao ovaj trend? Odgovor smo potražili kod dr. Dinka Tončića, estetskog kirurga Poliklinike Dr Tončić.
Kako ocjenjujete američki trend odlazaka “pod nož” radi dobivanja boljeg posla?
Želja za boljim radnim mjestom i za boljim poslom, kao i niz drugih, vanjskih faktora, mogu biti snažan poticaj za estetsku korekciju, ali glavni uzroci su svakako puno dublji i leže u nezadovoljstvu pacijenta vlastitim izgledom ili nekim detaljima, koji ga mogu značajno narušavati.
U najvećem broju slučajeva pacijenti nam već dolaze s relativno jasnim, objektivnim i realnim predodžbama, očekivanjima i željama, koje mi nastojimo što uspješnije realizirati.
Manji broj pacijenata ima nerealne zahtjeve ili zahtjeve koje tehnički nije moguće izvesti te u takvim slučajevima ne pristupamo operaciji, već u razgovoru s pacijentom nastojimo naći rješenje i razjasniti problem.
Jeste li se u svom radu susreli sa sličnim zahtjevom pacijenta?
Težnja za većim sampouzdanjem, a kroz to i za uspjehom na privatnom i poslovnom planu svakako su jak motiv za estetsku korekciju. Većina pacijenata koja se podvrgava estetskim zahvatima, očekivani pozitivan utjecaj na samopouzdanje navode kao jedan od glavnih razloga za svoju odluku.
U kojoj je mjeri opravdan kirurški estetski tretman s ciljem pronalaska zaposlenja?
Jedina prava indikacija za estetski zahvat je želja pacijenta da korigira više ili manje izraženu deformaciju ili nedostatak u području lica ili tijela.
Ovakvi nedostaci mogu značajno narušavati izgled neke osobe, pa tako i njezino samopouzdanje. Samim time uspješan estetski zahvat može imati presudan utjecaj na uspjeh na privatnom i poslovnom planu.
Morate li prije tretmana, procijeniti ima li pacijent valjani razlog za odlazak na estetsku operaciju?
Sama želja pacijenta za estetskom korekcijom nije dovoljan razlog za operaciju. Prije operacije moramo jasno definirati o kakvoj se deformaciji ili nedostatku radi te je li s postojećim kirurškim tehnikama možemo uspješno riješiti. Treba ustanoviti ima li pacijent realna očekivanja od predstojećeg estetskog zahvata.
Američki trend odlazaka na estetske operacije radi dobivanja što boljeg radnog mjesta prokomentirala i je i prof. dr. sc. Majda Rijavec, psihologinja i kolumnistica Ordinacije.
“Ovaj se problem može promatrati kroz aspekt društva koje
takve kriterije nameće. Kako su ljudi uopće došli do ideje da će zbog ljepote prije
dobiti posao? Za neka je zanimanja logično da morate “pristojno”
izgledati. Ali, s druge strane, ima uspješnih ljudi koji ne posjeduju onu klasičnu ljepotu. Meni
se, dakle, čini da je po srijedi socijalno-patološki trend pomoću kojeg ljepota
postaje dominantan uvjet za dobivanje posla. Ja se nadam da to kod nas još nije
tako” zaključuje prof. Rijavec i dodaje kako bi poslodavci prije svega trebali obratiti pažnju na poslovne vrline kandidata.
Stoga, ako vas Majka Priroda nije obdarila “idealnim” proporcijama, ne očajavajte! Imajte na umu da je ljepota prolazna, dok prave vrline i vrijednosti to nisu!
K. Ramić