Probudite se svježi i lijepi

zena san spavanje odmor

San je izuzetno važan za osjećaj dobrobiti, te organizmu osigurava vitalnost i zdravlje. Brinući se više o stresu, prehrani ili vježbanju, često zaboravljamo kako premalo sna može imati negativne posljedice na naše tijelo, ali i psihološko stanje.

Tijelo noću proizvodi melatonin, tzv. hormon spavanja koji poboljšava san i djeluje na mentalnu mirnoću. Dobar odmor i san najbolji su saveznici našeg organizma u borbi protiv starenja. Kada se naspavamo, naša će koža izgledati svježe i sjajnije; podočnjaci će nestati, a kapci neće biti natečeni.

paru krevetuIsprekidani san djeluje jednako kao nedostatak sna. Umjesto da odspava noć u komadu, nemirni se spavač bori sa zvukovima usred noći, čestim posjetima zahodu ili hrkanjem partnera. Mirna noć nije samo važna za svjež izgled kože, nego i za bolje sveukupno zdravlje, budući da pozitivno djeluje na imunološki sustav. R.E.M. faza sna pomaže organizmu napuniti baterije i obnoviti stanična oštećenja koja su uzrokovana dnevnim stresom i aktivnostima.

Malim si trikovima osigurajte mirnu noć:

1. Odaberite pravi jastuk za vas. Razičiti ljudi imaju različite navike spavanja. Neki vole spavati na boku, dok drugi preferiraju odmaranje na leđima ili trbuhu. Anatomski oblikovani jastuci neće vam pomoći ako više volite spavati na trbuhu jer će vas njihov oblik žuljati.

2. Idite spavati uvijek u isto vrijeme. Ova zdrava navika ujednačuje pravilni ritam kako bi se u potpunosti mogli odmoriti za vrijeme noći. Ljudski unutrašnji biološki sat kontrolira hipotalamus, koji upravlja ritmom bioloških zbivanja u našem tijelu. Organizam voli pravilni ritam, bez previše odstupanja, kako bi dosegnuo optimum.

3. Osigurajte optimalnu temperaturu. Spavaća soba bi trebala biti prozračena prije odlaska u krevet, a temperatura malo niža nego uobičajena za vrijeme dana. Ukoliko vam je prevruće, okretat ćete se pod poplunom, a žeđ vam neće dopustiti sklopiti oči. Također pripazite na materijale od kojih je posteljina napravljena. Vunene deke koristite samo za vrijeme hladnih zimskih noći, a za poplun, plahte i jastučnice birajte tkanine s mikrovlaknima.

čaša vode4. Imajte čašu vode pri ruci. Žeđ koja nas budi usred noći neće nam dati zaspati. Natjerat ćete se da izađete iz kreveta i uputite se u kuhinju kako bi ju utažili, no to će vas razbuditi i nećete više moći zaspati. Skratite si put i na noćnom ormariću držite čašu vode.

5. Spavaća je soba samo za spavanje.  Televizor vratite u dnevni boravak, nemojte čitati novine ili knjige u krevetu i najvažnije, nemojte jesti u krevetu. Sve su ovo distrakcije koje će mirnu oazu vašeg sna pretvoriti u sobu namjenjenu dnevnim aktivnostima.

6. Izbacite kreme i parfeme. Dio privlačnosti preparativne i dekorativne kozmetike jest u mirisu. Ako u spavaćoj sobi držite kreme za tijelo ili parfeme, preselite ih u kupaonicu. Iako određeni mirisi poput lavande smiruju i pozivaju san, kombinacija mirisa će zbuniti i ošamutiti vaš mozak, dodatno ga iscrpljujući.

K. Horvat

 Prati nas na Viber Public Chatu!