Bore - što jesti, a što obavezno izbjegavati? Evo što kažu stručnjaci

Shutterstock 215594497

Što možete učiniti za zdravlje i ljepotu svoje kože kada je riječ o prehrani?

Funkcija i izgled kože uvelike ovise o prehrani. Moderna znanost o prehrani tijekom posljednjih godina obuhvaća i posebnu disciplinu koja je usmjerena na odnos određenih prehrambenih obrazaca, namirnica i sastojaka hrane i zdravlja kože. Naime, istraživanja pokazuju da određeni sastojci porijeklom iz hrane mogu biti biološki relevantni za optimalno stanje kože, istaknula je doc. dr. sc. Darija Vranešić Bender na promociji brenda Perricone MD koji je stigao u Hrvatsku, a koji iznutra i izvana brine za ljepotu kože.

Jedno od najuzbudljivijih područja nutritivne dermatologije je primjena hrane i nutrijenata u prevenciji fotostarenja te u sklopu anti-aging programa. Rane studije ukazale su kako određene skupine namirnica poput ribe, povrća i biljnih ulja (posebice ekstra djevičanskog maslinovog ulja) djeluju protektivno u nastanku bora, a povećan unos mesa, mliječnih proizvoda i šećera povećava nastanak bora.

Nutricionistica je napomenula kako brojna istraživanja koja su uslijedila ukazala su na antioksidacijska djelovanja raznih biljnih pigmenata koji se primjenjuju u anti-aging medicini:  

To su su crveni pigmenti antocijani iz bobičastog voća, zeleni pigment klorofil iz zelenog povrća, žuti pigment kurkumin iz kurkume, skupina narančastih i crvenih pigmenata karotenoida iz raznovrsnog voća, povrća i algi te fikocijanin iz alge Spirulina. Jedan od prvih autora koji je popularizirao ovo područje prije približno 15 godina bio je američki dermatolog Nicholas Perricone objavivši tri knjige u kojima je obradio problematiku lijepe, zdrave i mlade kože putem programa prehrane i posebne njege. Posvetio je svoj profesionalni vijek dermatologiji, a posebno ga je zaintrigirala veza prehrane i zdravlja kože te primjena nutrijenata u terapiji i prevenciji učestalih nesavršenosti kože.

Doc. dr. sc. Darija Vranešić Bender istaknula je i najvažnija pravila za lijepu i zdravu kožu dr. Nicholasa Perriconea - dermatologa, nutricionista, izumitelja, znanstvenika i osnivača kozmetičke linije Perricone MD.

Kako pronaći savršenog frizera ako ste previše zahtjevni?

  • Jedite obilje masne ribe, posebice lososa te druge namirnice izvore proteina poput jaja i peradi. Proteini su potrebni za obnovu i usporavanje starenja stanica kože dok omega 3 masne kiseline održavaju adekvatnu vlažnost kože i ublažavaju upalne procese.
  • Često konzumirajte svježe tamno bobičasto voće, posebice borovnice. Ono sadrži antioksidanse koji pomažu pri detoksikaciji i spriječavaju prijevremeno starenje.

    Jedite dinje, jabuke i kruške. Ovo voće odlikuje se niskom vrijednošću glikemijskog indeksa. Lubenica, banane i mango voće je s višom vrijednošću glikemijskog indeksa te ga stoga treba konzumirati umjereno.

  • Treba dati prednost orašastim plodovima, posebice lješnjacima i bademima, budući da sadrže bogatstvo vitamina E i linolne kiseline. Dr Perricone smatra da ove molekule pomažu u borbi protiv starenja.
  • Za doručak jedite svježe pripremljenu zobenu kašu ili zobene pahuljice koje će pomoći u održavanju stabilne razine šećera u krvi.
  • Pijte 8 – 10 čaša čiste izvorske vode dnevno. Čak i blaga dehidracija može učiniti izgled kože starijim. Izbjegavajte kavu i čaj.

Blijeda, ljuskava ili suha? Što vaša koža govori o vašem zdravlju?

Foto: Shutterstock, Marko Devčić

 Prati nas na Viber Public Chatu!