Koja je tajna veze sunčevog vitamina i erektilne disfunkcije?

musarac, tablete, krevet, spavaca soba, erektilna disfunkcija

S obzirom da tvrde kako postoji veza između bolesti srca, astme, depresije, periodontalnih bolesti, pada i prijeloma kostiju te niske razine vitamina d, istraživači iz Newcastlea upozoravaju kako bi manjak sunčevog vitamina mogao biti jedan od rizika za erektilnu disfunkciju.

Erektilna disfunkcija može signalizirati ozbiljnu bolest!

Britanski stručnjaci tvrde kako erektilna disfunkcija može biti manifestacija mnogih bolesti koje nisu očigledne na prvi pogled. Tako bi liječnici muškarce koje muči impotencija trebali pregledati za dijabetes i bolesti srca, ali i provjeriti kakva je njihova razina vitamina D, s obzirom da bi sunčev vitamin mogao imati bitnu ulogu u liječenju erektilne disfunkcije.

"Dok nije jasno koju ulogu povećanje koncentracije vitamina d na 40 ng/ml (100 nmol/l) može imati na erektilnu disfunkciju, ono će smanjiti rizik od šećerne bolesti, bolesti krvožilnog sustava, mnogih oblika raka i nekoliko upalnih bolesti. Stoga se dijagnoza erektilne disfunkcije koja nije povezana s operacijom prostate ili psihološkim stanjem treba smatrati upozorenjem kako bi se proučile uloge UVB zraka i vitamina D u svrhu poboljšanja općeg zdravlja“, objasnio je William Grant, direktor Istraživačkog centra sunčeve svjetlosti, prehrane i zdravlja, ujedno i jedan od autora istraživanja.

Prema njegovom timu, rizik nedostatka vitamina D može doprinijeti poteškoćama s erekcijom koje su rezultat "tamne boje kože, svjesnog ili nesvjesnog izbjegavanja sunčeve svjetlosti, što uključuje i kulturološko uvjetovane oblike oblačenja, rutinsko korištenje sredstva za zaštitu od sunca, rad u smjeni, pretilost, lijekove s imunosupresivima ili antikonvulzive…“.

Ako želite promijeniti svoj stil života kako biste utjecali na smanjenje simptoma erektilne disfunkcije, znajte kako je to moguće u određenim slučajevima. Što morate napraviti? Prestanite pušiti, bavite se nekim sportom ili redovito vježbajte, smršavite ako ste preteški ili gojazni i posvetite se zdravoj i uravnoteženoj prehrani. Za vrijeme zimskih mjeseci kada smo u manjoj mjeri izloženi zrakama sunca uzimajte dodatke s vitaminom D.

Osim što je našem tijelu potrebno upiti sunčeve zrake barem 15 minuta dnevno (kako bi stvorilo 90 posto dnevne potrebe vitamina D), sunce povećava razinu dušikovog oksida u tijelu – koji je odgovoran za opuštanje krvnih žila i poboljšanje cirkulacije. Tako vitamin D može održati vaše krvne žile zdravima (niska razina dušikovog oksida povezena je s bolestima srca i metaboličkim sindromom).

K. Horvat

 Prati nas na Viber Public Chatu!