Bicikl ili rolanje - koji je bolji izbor?

bicikl-role

S dolaskom lijepih dana većina nas provodi sve više vremena na otvorenome, a neke od omiljenih aktivnosti uključuju vožnju bicikla i rolanje. Kako ove aktivnosti djeluju na naše mišiće, koliko oprezni trebamo biti te što je bolji izbor, objasnila je trenerica Barbara Horvat.

Koje su prednosti i potencijalni nedostaci dvije omiljene proljetne aktivnosti na kotačima - rolanja i vožnje bicikla, objasnila nam je Barbara Horvat, fitness trenerica iz Total Body Coach-Boot Campa.

Bicikl je dobar iz uistinu mnogo razloga – stječete kondiciju, gubite kile i oblikujete mišiće, a ako ste biciklom zamijenili automobil, onda čuvate i okoliš. Ništa manje važan nije ni povoljan utjecaj na zdravlje – redovitom vožnjom možete značajno smanjiti rizik od kardiovaskularnih bolesti i visokog tlaka, povećati izdržljivost organizma, utjecati na poboljšanje probave i smanjenje stresa... Vožnja biciklom jedan je od najefikasnijih načina vježbanja koji postoje.

I rolanje je sjajna aerobna aktivnost koja godi zdravlju našeg tijela. Cijelo tijelo je angažirano, što znači da se ono razgibava i jača, a rezultat je dobra kondicija, velika izdržljivost i definirani mišići donjeg dijela tijela. Vrlo brzo možete razviti osjećaj za ravnotežu, a ako ste novi rolanju, obavezno se opremite štitnicima.

Mišljenje stručnjaka

S ovime se slaže i trenerica Barbara Horvat iz Total Body Coach-Boot Campa. "Prvo i osnovno, obje aktivnosti su dobre. Prednost bicikla u odnosu na rolanje je u tome da je tehnika vožnje bicikla jednostavnija. Svi znaju voziti bicikl dok je za rolanje potrebno vrijeme da se nauči (ako želimo stvarno malo brže rolati, a ne se jedva držati na nogama)", kaže Barbara Horvat.

"Drugo, ako netko ima višak kilograma ili problema s koljenima, može imati problema tijekom rolanja. Zatim, potrebno je kupiti i bolje role jer je puno teže rolati s lošima.

Rolanje će poboljšati sposobnosti poput ravnoteže, eksplozivnosti i izdržljivosti, ali opet je važno što je cilj vježbača", ističe Barbara Horvat.

Ako želite samo izgubiti kilograme i nemate vremena naučiti rolati onda je bicikl bolji izbor. Ako više uživate u rolanju i znate dobro rolati onda je bolji izbor rolanje. Iako, ne bi bilo loše malo kombinirati jedno i drugo tako da se mišići opterete na drugačije načine.

Važno je pokrenuti se!

"Kada dugo vozite bicikl, primjerice po nekoliko sati dnevno, tada se mogu pojaviti bolovi u leđima ako zauzimate aerodinamični položaj koji je bolji za vožnju bicikla (kao profesionalci). Ipak, u pravilu ne bi trebalo biti problema jer će rijetko tko od rekreativaca toliko puno dnevno voziti bicikl.

Moj završni savjet je da jednostavno krenete! Bicikl ili rolanje - nema veze, bitno je da vježbate", zaključuje fitness trenerica Barbara Horvat.


D.Š.

 Prati nas na Viber Public Chatu!