Istezanje prije vježbanja više šteti nego koristi?

Istezanje

Mnogi ljudi uzimaju zdravo za gotovo činjenicu da vježbanje moraju započeti nekim oblikom istezanja, u nadi da će ih opustiti i pripremiti za fizičku aktivnost koja ih očekuje. Međutim, većina se fitness stručnjaka slaže kako statičko istezanja prije vježbanja nije samo kontraproduktivno, već i potencijalno štetno.

Tradicionalno istezanje, poput onog kad se ljudi naginju kako bi dodirnuli nožne prste ili protegnuli noge na ogradi, često uzrokuje zatezanje, a ne opuštanje mišića - upravo suprotno od onoga što je potrebno za fizičku aktivnost.

kStručnjaci ovakvu vrstu istezanja uspoređuju sa širenjem gumene trake do njenih krajnjih granica. Kad se ljudi protežu do svog maksimuma, veća je vjerojatnost da će istegnuti mišić.

"Kad se istežemo prije vježbanja, naše tijelo može misliti da je u opasnosti od prenaprezanja. On ovu opasnost kompenzira stiskanjem, čime mišići postaju sve napetiji. To znači da se nismo u mogućnosti kretati toliko brzo ili slobodno kao što bismo željeli, čime se otvara mogućnost za ozljede", izjavio je Kieran O'Sullivan, stručnjak za vježbanje pri irskom Sveučilištu Limerick.

Iako pomaže razvoju fleksibilnosti, istezanje bi se trebalo prakticirati kad ne planiramo vježbati, nakon treninga ili na kraju dana.

Rezultati novog istraživanja idu u prilog prethodnim studijama, koje su u posljednjih nekoliko godina utvrdile kako nas statičko istezanje prije prakticiranje sportska čini sporijima i slabijima.

Umjesto istezanja, mnogi stručnjaci preporučuju zagrijavanje laganim joggingom ili specifičnim sportskim vježbama, koje nalikuju udaranje nogometne ili teniske lopte. Ova vrsta kretanja lagano povećava broj otkucaja srca i protok krvi u mišiće, zagrijavajući tjelesnu temperaturu.


K. Ramić

 Prati nas na Viber Public Chatu!