Kada konzumirati proteine: prije ili poslije treninga?

Vjezbanje, utezi

Konzumacija proteina nakon vježbanja može pomoći tijelu nakupiti i stvoriti mišićnu masu, neovisno o godinama vježbača, tvrde stručnjaci.

Nizozemski su istraživači u svoju studiju uključili 24 muškarca prosječno stara 74 godine i 24 muškarca stara 21 godinu. Nitko od njih nije redovito vježbao, a podijeljeni su u dvije skupine. U jednoj su ispitanici mirovali 90 minuta, nakon toga proveli 30 minuta na sobnom biciklu te izvodili lagane vježbe snage. Ispitanici druge skupine su se odmarali tih 30 minuta i nisu vježbali ili pedalirali.

Poslije "treninga" svi su ispitanici pili razrijeđenih 20 grama proteina, a istraživači su im redovito mjerili razinu raznih aminokiselina. Isto tako su uzeli uzorak tkiva iz bedrenog mišića svij ispitanika – prije konzumacije proteinskog napitka i šest sati poslije, kako bi mogli izmjeriti promjenu proteina u mišićima.

Razina proteina se povećala kod ispitanika koji su vježbali u odnosu ne neaktivne, a isti su rezultati zamijećeni kod starih i mladih osoba.

Poznato je da mišićna masa opada kako starimo, a neki stručnjaci tvrde kako je tome razlog što stvaranje proteina mišića tijela loše reagira na proteine iz hrane i vježbanje s godinama. Međutim, ova je studija pokazala suprotno.

"Učinkoviti prehrambeni pristup je potreban kako bi se spriječio gubitak mišićne mase povezan sa starenjem", savjetovao je dr. Luc JC van Loon iz Medicinskog centra Sveučilišta u Maastrichtu, ujedno i voditelj istraživanja.

Unos proteina nakon vježbanja omogućava bolju iskorištenost proteina dobivenih iz hrane koji služe građenju mase.

K Horvat

 Prati nas na Viber Public Chatu!