Kako ustrajati s tjelovježbom?

zena-vjezbanje-fitness-odmor-upala-misica

Stručnjaci tvrde kako je potrebno šest mjeseci za stvaranje navike. Nakon tog vremena novo ponašanje, poput dnevne rutine vježbanja i prestanak pušenja, prestaje biti nemoguća misija. No, problem je tih prvih šest mjeseci. Često se osobe obeshrabre i odustanu.

Nakon početnog elana i želje za rezultatima na red dolaze umor, posao, privatne obveze i slične izlike za nevježbanje. Istraživači Sveučilišta Illinois su ustanovili kako možete osigurati uspješno vježbanje – samopouzdanjem!

Do ovog su zaključka stigli nakon što su proučavali 177 osoba starih između 60 i 70-ako godina. Ispitani su o tome koliko si često zadaju ciljeve, prate svoj napredak, mjere vrijeme ili sudjeluju u "samoregulirajućim aktivnostima".

Ispitanici su podijeljeni u dvije skupine koje su se sastajale tri puta tjedno kroz razdoblje od godine dana: skupinu hodanja ili skupinu za istezanje/zatezanje mišića/poboljšanje ravnoteže.

Ispitanici koji su si češće zadavali ciljeve, mjerili svoje vrijeme, pratili napredak i pitali druge za potporu u većoj su mjeri nastavili s vježbanjem i bili su samopouzdaniji.

"Ova se otkrića mogu koristiti kako bi se ustanovilo koji bi se pojedinci mogli loše držati programa tjelovježbe i ponuditi im lepezu različitih vještina da se nose s time i strategije kako pobijediti loše ponašanje. To može biti od velike pomoći pogotovo za starije, kojima aerobne aktivnosti popu hodanja i plesa mogu poboljšati kognitivne funkcije i funkcije mozga i povećati samopouzdanje, što zauzvrat može učvrstiti njihove vježbačke napore", objasnio je Edward McAuley, voditelj istraživanja.

K.H.

 Prati nas na Viber Public Chatu!