Kako vježbamo nakon nekoliko pića?

fitness-vjezbanje-zena-umor-voda-bol

Jeste li svjesni da ispijanje alkoholnih pića smanjuje uspješnost vaših treninga i programa vježbanja? Naravno, ovo se ne odnosi na povremenu čašu ili dvije crvenog vina, koje je uz to dobro za srce i mozak, ali rutinsko ispijanje jednog do dva koktela svaku večer može stati na put vašim fizičkim sposobnostima.

Istraživanja su pokazala kako se učinak alkohola zadržava neko vrijeme i može rezultirati smanjenom snagom te slabijom mogućnošću izvedbe aerobnih vježbi i motoričkih vještina. Imajte na umu kako učinci alkohola mogu trajati i do 72 sata nakon "večeri s društvom".

Evo kako previše alkohola utječe na sposobnost vježbanja:

Smanjivanje mišićne mase

Konzumiranje alkohola smanjuje dotok krvi u mišiće, a to zauzvrat uzrokuje slabost i propadanje mišićne mase. Nedavno istraživanje je  pokazalo kako kontinuirano unošenje većih količina alkohola nakon 14 tjedana dovodi do propadanja mišića na nozi za 22 posto te mišića koji ide od kralješnice do kuka i bedrene kosti za 20 posto. I ne samo to – stručnjaci su utvrdili kako je i srce težilo 10 posto manje, što znači da dugotrajno pijenje može utjecati negativno na rad srca.

Slabija fizička izvedba

Alkohol slabi naše motoričke vještine, uključujući reakciju, ravnotežu, koordinaciju ruke i oka i izdržljivost, a to se također vidi dan nakon pijenja. Alkohol djeluje i kao diuretik - organizam lišava vrijednih tekućina i elektrolita, te i na taj način smanjuje uspjeh vježbanja.

Isprekidan oporavak mišića tijekom sna

Alkohol može ometati vaš san na taj način da se češće budite tijekom noći. Tijelo zato ne dobiva dovoljno odmora, a manje kvalitetnog sna znači više umora u mišićima sljedeći dan. Dubok san važan je za one koji treniraju, jer su za manju mogućnost ozljede bitni odmor i regeneracija.

Alkohol i prehrana

Alkohol ne hrani vaš organizam nutritivno te može spriječiti apsorpciju hranjivih tvari u organizmu. Uz to, alkohol negativno djeluje na razinu glukoze u krvi. Dan nakon obilnijeg pijenja, osjećamo manju razinu energije te je upitno uobičajeno funkcioniranje organizma – to, naravno, nije situacija u kojoj ćemo izvući najviše iz treninga.

Širenje struka

Kalorije u alkoholnim pićima i koktelima brzo se gomilaju, a mogu pridonijeti dodatnom nakupljanju onoga čega se želite riješiti vježbanjem: sala oko trbuha. Također, ako birate masniju hranu dok pijete alkohol, sve se to dodatno skladišti u vašem tijelu. 

Naravno, ne morate se odreći alkohola u potpunosti, samo pripazite na količinu koju planirate popit – umjerenost je uvijek najbolji put. Ako sljedeći dan nakon izlaska planirate intenzivniji trening, dobro je i u potpunosti preskočiti alkohol.

D.Š.

 Prati nas na Viber Public Chatu!