Koristite li i vi ove isprike za nevježbanje?

lijenost, spavanje Shutterstock 226086886

Htjeli biste se više kretati, ali uvijek vam nekako nešto 'uleti' u raspored i jednostavno nemate vremena. Prestanite se zavaravati! Potrebna je samo disciplina i dobra volja. Ovo je sedam najčešćih izlika za nevježbanje.

Redovita tjelovježba nije samo stvar dobrog izgleda, nego i zdravlja. Jeste li znali da prema podacima Svjetske zdravstvene organizacije 56 posto Hrvata ima prekomjernu tjelesnu težinu ili je pretilo? Do 2030. godine postat ćemo debela nacija. No iako smo bombardirani takvim poražavajućim podacima, ipak vrlo često zatvaramo oči i bacamo se na potragu za 'dobrim' izlikama za nevježbanje.

"Kada je ljudima nešto teško ili im se ne da najčešće pokušavaju naći što bolji izgovor, tako je i s vježbanjem. Većina ljudi na vježbanje gleda kao nešto naporno, zamorno pa i kao izgubljeno vrijeme koje su mogli korisnije 'ubiti' u poslu.", kaže Petra Kuten, fizioterapeut, osobni i pilates trener. U svome radu puno vremena provodi s ljudima, a kaže pravi razlog nevježbanja je lijenost i strah od neuspjeha. Evo s kojim se izlikama za nevježbanje najčešće susreće.

1. Nemam vremena

"Imam obitelj, djecu, posao i nemam vremena za vježbanje", to je najčešća izlika. Najviše ju koriste ljudi koji trče za karijerom, a zaboravljaju na sebe i nikad nisu pružili priliku kvalitetnom vježbanju.

Za efektno vježbanje dovoljno je izdvojiti 20 min dnevno.

Pokušajte odvježbati rano ujutro. Probudite se prije djece i posvetite se sebi.

Vježbanje može biti i dobra obiteljska aktivnosti. I djeci treba rekreacija pa probajte s njima planinariti, hodati, biciklirati i sl.

2. Preumoran/na sam

Ovo izlika nadovezuje se na prethodnu. Redovito vježbanje povećava razinu energije tijekom dana. Vježbanje će pomoći da budete efikasniji na poslu. Uvidjet ćete da se nakon vježbanja osjećate odmorenije.

3. Nisam sportski tip

Svatko je stvoren da bude bar rekreativni tip. Tako se izvlače ljudi koji se boje novih i nepoznatih stvari. Nemojte se sputavati. Nisu bitne ni godine ni spol. Bitna je dobra volja.

4. Meni je to teško

To govore oni kojima je teško i dizanje s kauča kako bi dohvatili daljinski upravljač.

5. Žene izbjegavaju teretanu jer ne žele biti nabildane

Ovaj mit možete čuti u gotovo svakoj teretani. Uz redovito vježbanje i zdravu prehranu, prosječni muškarci i žene tonirat će tijelo u skladu sa svojim genetskim predispozicijama. Nećete se nabildati. Za te discipline postoji točno određena prehrana, vježbe i potrebno je jako puno vremena i odricanja koje rekreativci nisu spremni dati.

6. Prvo ću promijeniti prehranu pa ću početi vježbati

Nažalost zdrav obrok ne može ubrzati otkucaje srca i potaći rad mišića, što možete dobiti vježbanjem. Trenerica kaže:

Zaboravite! Nema kvalitetnog gubljenja kilograma s dugotrajnim efektom bez vježbanja od samog starta i zdrave prehrane.

7. Nemam novaca

Ne trebate potrošiti ni kune na teretanu, fitness programe i sl. Trčanje, sklekovi i čučnjevi na otvorenom ne koštaju ništa. Postoji mnogo načina za vježbanje koji ne iziskuju nikakve financijske izdatke.

Pročitajte i 8 minuta za tijelo spremno za plažu

Mia Bednaž

 Prati nas na Viber Public Chatu!